آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۸۴
سینمای ایران
۱۰

عوامل فیلم «درون لوئین دیویس» روی فرش قرمز جشنواره کن

موسیقی یکی از عناصری است که «درون لوئین دیویس» را به «ای برادر، کجایی؟» یکی از فیلم های قبلی برادران کوئن پیوند می دهد. آن فیلم هم درباره سفری ادیسه وار است. جوئل می گوید: «از همان ابتدا که کار را شروع کردیم این را می دانستیم که فیلمنامه دور می زند و به نقطه آغارین بازمی گردد. همه چیز مانند یک حلقه است.»ایتن درباره شخصیت اصلی می گوید: «او دایم سر جای اولش برمی گردد. سفری کابوس وار است. او به سختی می دود، اما به جایی نمی رسد.»اینجاست که این پرسش مطرح می شود، چرا در بسیاری از فیلم های برادران کوئن شخصیت ها با اتفاقات هولناک روبه رو می شوند؟ایتن لبخندزنان پاسخ می دهد: «نمی دانم یک داستان را باید به چه شکل دیگری تعریف کرد. اتفاق خوب برای یک شخصیت بیفتد؟ چرا باید این داستان را بگویی؟»«درون لوئین دیویس» یکی از 20 فیلم بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره کن است که 15 مه (25 اردیبهشت) با درام «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان آغاز شد و 26 مه (5 خرداد) با تریلر فرانسوی «زولو» ساخته ژروم سال به پایان می رسد. کری مالیگان، جان گودمن، گارت هدلوند، اف. موری آبراهام و جاستین تیمبرلیک دیگر بازیگران «درون لوئین دیویس» هستند. برادران کوئن سال 1997 برای «فارگو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند و سال 2008 با «پیرمردها کشوری ندارند» چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان دریافت کردند.

«تشنه خون»، «بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «بارتون فینک»، «وکیل هادساکر»، «بی رحمی تحمل ناپذیر»، «لبووسکی بزرگ»، «ای برادر، کجایی؟»، «قاتلان پیرزن»، «پس از خواندن بسوزان»، «یک

مرد جدی» و «شهامت» از دیگر ساخته های آنهاست. روز دوشنبه همچنین فیلم «بورگمان» ساخته الکس فان وارمردام، فیلمساز دانمارکی تولید مشترک هلند، بلژیک و دانمارک در بخش مسابقه اصلی به نمایش درآمد.