آرشیو یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۵
جهان
۳۱

نقض حریم هوایی لبنان توسط 3 جنگنده رژیم صهیونیستی

3 فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی با نقض آشکار یکی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به حریم هوایی لبنان نفوذ و بر فراز چندین منطقه از این کشور پرواز کردند.

ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 2جت جنگنده رژیم صهیونیستی از فراز روستای کفر کلادر 96 کیلومتری جنوب لبنان به حریم هوایی کشور نفوذ کردند.

این جت های جنگنده پس از پرواز بر فراز چند منطقه در لبنان از حریم هوایی روستای الماالشعب آسمان لبنان را ترک کردند. یک پهپاد رژیم صهیونیستی نیز یک روز قبل از تجاوز این 2 جت جنگنده وارد حریم هوایی لبنان شد. این پهپاد پس از انجام پروازهای شناسایی بر فراز مناطقی در جنوب لبنان از جمله ریاق و بعلبک آسمان لبنان را ترک کرد.

این در حالی است که میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان 19 مه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورش را محکوم کرد.سلیمان گفت: پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی (بر فراز لبنان) «تلاشی برای تنش آفرینی در جنوب لبنان بر خلاف خواسته بین المللی است که توسط نیروهای صلحبان سازمان ملل در منطقه نشان داده می شود.» رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز حریم هوایی لبنان را نقض و ادعا می کند که این پروازها با هدف شناسایی صورت می گیرد.

خبری دیگر از لبنان حاکی است، منابع امنیتی از ادامه درگیری ها در شمال این کشور و کشته شدن دو نفر دیگر در شهر طرابلس خبر دادند.

درگیری ها در طرابلس که دومین شهر بزرگ لبنان و مرکز شمال این کشور محسوب می شود از اوایل هفته گذشته میان ساکنان جبل محسن و باب التبانه آغاز شده و تاکنون بیش از 20 قربانی گرفته است.