آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۸۸
جامعه
۱۲

جامعه نیازمند حضور زنان در عرصه مدیریت است

فرحناز قندفروش
منبع: خبرآنلاین

توجه به جایگاه زن برای پیشرفت و توسعه کشور ضرورت است. زن زیربنای ساختار جامعه اسلامی است. در سال های اخیر و به لطف حضور زنان در مسوولیت های کلیدی کشور تابوی عدم مشارکت زنان در تصمیم گیری های مهم شکسته شده است.

اعتمادی که به زنان کشور شد سبب بروز استعدادهای مدیریتی آنها و جلب اعتماد مردم و نخبگان به زنان شد. در نتیجه این اعتماد و نمایان شدن کارآمدی زنان در عرصه مدیریت جامعه، امروز کمتر کسی زن را به دیده تحقیر می نگرد و همه آحاد ملت به کرامت انسانی زن و برابری مردان و زنان در شوون مختلف اجتماعی و برخورداری از حقوق قانونی اذعان دارند. چنان که تعالیم اسلامی هم زن و مرد را در تمام ابعاد وجودی به جز حیطه وظایف خانوادگی، در پیشگاه خداوند متعال برابر می داند.

البته این جامعه است که نیازمند حضور زنان در عرصه مدیریت است. توانمندی زنان در کنار مردان می تواند حرکت ماشین تولید و توسعه را سریع تر کند. در شرایط امروز، تشکل های متولی امور زنان نیز باید با برنامه ریزی مناسب از همه ظرفیت ها برای مشارکت بانوان در امور جامعه استفاده کنند. چه آنکه این وظیفه بر دوش تک تک زنان کشور سنگینی می کند. ما باید با انجام دقیق و صحیح وظایف اجتماعی در عین باز نماندن از تکالیف الهی مسیری را که به برکت دستورات اسلام، رهنمودهای امام راحل و حمایت های رهبری عزیز برایمان باز شده مقتدرانه ادامه دهیم و آینده را برای زنان ایران روشن نگه داریم.