آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۸۸
ورزشی
۱۵

جملات طلایی

حرف های معاون ورزشی شهرداری تبریز

با قاطعیت می گویم شهرداری تبریز یک باشگاه پاک است که هیچ تخلفی از آن سر نزده.

چه فایده؟ اول ما را محکوم کردند و بعد می آیند و تبرئه مان می کنند. آبروی ریخته من چطور جمع می شود؟ آبرویی که 20 سال در این ورزش داشتم را یک شبه بر باد دادند.

در این مملکت اختلاس سه هزار میلیارد تومانی شد اما تا وقتی که حکم را نهایی نکردند اسم افراد را نبردند اما حکم ما قطعی نشده بود ولی اسم ما را ردیف کردند. آخر این چه سیستمی است؟ آیا فوتبال حرفه یی این است که فقط در پول دادن و عقد قرارداد حرفه یی باشیم؟ آیا نباید ساختار ما هم حرفه یی باشد؟

در اسلام بسیار تاکید شده که نباید آبروی افراد را ریخت. اصول اسلامی و اصول اخلاقی روی این مساله تاکید بسیار دارد. اما چرا آنها برخلاف موازین اسلامی عمل کردند؟این دنیا دار مکافات است. هم در این دنیا تاوان می دهند و هم در آخرت باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند.

من که در این فوتبال نه قرارداد میلیاردی بستم و نه ماشین آنچنانی سوار شدم. نقش من در تیم شهرداری چه بود؟ از روی قدرتی که داشتند حق را ناحق کردند اما آن دنیا همه چیز روی عدالت است و دیگر روی حب و بغض نمی توان تصمیمی گرفت.

ما خودمان هم موافق ریشه کن کردن فساد و تبانی در این فوتبال هستیم اما شهرداری پاک پاک بود. هیچ انگی به این باشگاه نمی چسبد. هیچ خلافی در این تیم نشده. نه سکه یی رد و بدل شده و نه چیزی. من به پاک بودن این مجموعه اطمینان دارم. ما یک نهاد عمومی هستیم که ریالی از آن جابه جا شود به اطلاع ما می رسد.

برنامه نود، 20 میلیون بیننده دارد اما خیلی راحت سر ما را آنجا بریدند. مجری برنامه فقط سه دقیقه حرکت جوانمردانه بازیکن ما که پنالتی را به بیرون زد را به تصویر کشید. اما آنقدر روی تخلفاتی که احراز نشده مانور داد که معلوم بود از روی مسائل شخصی دارد حرف می زند.