آرشیو شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۰
تجارت و تولید
۷

خیز بلند برای تکمیل 3200 پروژه نیمه تمام

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که فعالان اقتصادی برای تحقق شعار امسال، ضروری است در تراز بالاتر عمل کنند، گفت: تحقق حماسه اقتصادی هنگامی محقق می شود که آحاد جامعه در هر مسئولیتی تلاش کنند تا عملکرد خود را نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند. مهدی غضنفری افزود: در مسیر اهداف سال حماسه اقتصادی انتظار این است که سرمایه گذار در ترازی بالاتر تلاش کند تا پروژه های خود را به پایان رسانند که در این صورت بالغ بر سه هزار و 200 پروژه بالای 80 درصد تا پایان سال 92 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که صنعتگران نیز با تولید کیفی می توانند محصولات خود را به ترازهای جهانی برسانند و این امر عملکرد تولید را ده ها درصد افزایش می دهد، افزود: صنوف و فعالان حوزه توزیع نیز در کمک به اصلاح نظام توزیع کالاو ارائه خدمات مناسب و ارزان تر به مصرف کننده در سال حماسه اقتصادی نقش مهمی را برعهده دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که کاهش واردات غیر ضرور و تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به تحقق اهداف سال حماسه اقتصادی کمک می کند، اظهار کرد: همچنین بازرگانان کشور نیز می توانند برای دستیابی به اهداف امسال با توسعه بازارها، افزایش کشورهای هدف، تنوع صدور محصولات با ارزش افزوده بالادر ترازی بالاتر به ارزآوری بیشتر و به کارگیری ارز در خدمت تولید اقدام کنند.

وی افزود: در این صورت شاهد گذر صادرات غیرنفتی از مرز 50 میلیارد دلار و تحقق استقلال ارزی خواهیم بود و در چنین شرایطی حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد. غضنفری درباره نقش مردم در رسیدن به اهداف سال حماسه اقتصادی افزود: شایسته است آن ها ضمن اصلاح الگوی مصرف، بیش از گذشته نسبت به انتخاب و مصرف کالای داخلی اقدام کنند تا در این صورت شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال شویم.