آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۳۶
بازار دیجیتال
۲۵
ازآن سو

نسخه تازه از ویندوز سرور 2012 از راه رسید

نسخه جدیدی از ویندوز سرور 2012 موسوم به Windows Server 2012 release 2 از سوی مایکروسافت عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نسخه از قابلیت های مناسبی برای ذخیره سازی اطلاعات و مدیریت شبکه های رایانه ای برخوردار است. کاربران قبلابرای بهره مندی از این قابلیت ها مجبور به خریداری نرم افزارهای اضافی یا تغییر کامل سیستم ذخیره سازی اطلاعات خود بودند.

مایکروسافت امیدوار است با این تغییرات هزینه های تمام شده استفاده از ویندوز تحت شبکه کاهش یابد و کاربران به استفاده از آن تمایل بیشتری نشان دهند. این شرکت تجربه های ناشی از ارائه خدمات کلود را به نسخه جدید ویندوز سرور خود افزوده و امیدوار است پس از دریافت بازخوردهای کاربران نسخه نهایی ویندوز یاد شده را تا قبل از پایان سال جاری میلادی عرضه کند.

سیستم جدید ذخیره سازی اطلاعات مایکروسافت در ویندوز سرور 2012، Automated Tiering نام دارد. این سیستم با بررسی فایل هایی که بیش از دیگر فایل ها در دسترس قرار گرفته اند در مورد نحوه ذخیره سازی خودکار آنها برنامه ریزی می کند و برای این کار آنها را در بخش هایی از حافظه ذخیره می کند که به سادگی در دسترس باشند.

استفاده از این روش نحوه استفاده از حافظه رایانه برای ذخیره سازی اطلاعات را نیز بهبود می بخشد و بخش قابل توجهی از آن را برای استفاده های بعدی خالی نگه می دارد.