آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۳۶
خبر
۲

آمانو: آژانس از علت تعطیلی نیروگاه بوشهر اطلاع ندارد

یوکیا آمانو گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعی درباره علت تعطیلی کار نیروگاه اتمی بوشهر در ایران ندارد. به گزارش «ایسنا»، خبرگزاری «نووستی» به نقل از یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گزارش داد: کارشناسان آژانس از نیروگاه اتمی بوشهر در ایران بازدید کرده و وضعیت ایمنی آن را مورد بازرسی قرار دادند.

نیروگاه بوشهر اکنون در حال تعطیلی قرار دارد ولی ما هیچ اطلاعات و توضیحاتی درباره علت تعطیلی آن در دست نداریم. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه دولت ایران مسوول ایمنی نیروگاه بوشهر است، افزود: ایران باید اطلاعات و توضیحاتی در مورد علت متوقف شدن فعالیت این نیروگاه ارائه دهد.

سخنان آمانو در حالی بیان می شود که سرگئی کرینکو، رییس شرکت اتمی دولتی روسیه «روس اتم» اخیرا گفته است که نیروگاه اتمی بوشهر ایران می تواند در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شود. رادیو صدای روسیه به نقل از کرینکو گزارش داد: من هرگز تاریخ معینی را بیان نمی کنم، زیرا همیشه گفته ام که امنیت مطلق اولویت اصلی ماست. بالاخص اینکه نیروگاه از طرف ایران بازرسی می شود. از کرینکو سوال شد آیا نیروگاه می تواند در فصل تابستان راه اندازی شود و او گفت که امیدوار است این امور «خیلی زودتر از آن انجام گیرد.»