آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۳۶
خبر
۸

سایه روشن

تجمعات انتخاباتی حامیان جلیلی عارف و رضایی در تهران

ایسنا نوشت: هفت روز مانده به پایان مهلت تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر پنج شنبه تجمعاتی خیابانی در حمایت از برخی از این کاندیداها شکل گرفت. بر اساس این گزارش از ساعت 18 روز پنج شنبه حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

حامیان جلیلی که پوسترها و عکس هایی در حمایت از او را در دست داشتند در مقابل ایستگاه متروی ولیعصر حضور داشتند. در سوی دیگر خیابان و در مقابل حامیان جلیلی، حامیان جوان محمدرضا عارف با پوسترهایی که در دست داشتند، شعارهایی سر دادند و سرودهای «ای ایران» و «یار دبستانی» را با یکدیگر خواندند. حامیان محسن رضایی نیز ساعتی بعد در سوی دیگر خیابان حاضر شدند.

نیروی انتظامی نیز از اولین دقایق حضور حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به منظور برقراری امنیت و جلوگیری از مسدود شدن محل تردد خودروها در محل تجمع حاضر شدند. این تجمعات بدون وقوع درگیری، ساعاتی بعد به پایان رسید.

نتایج نظرسنجی ایرنا درباره یارانه ها

ایرنا نوشت: دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی اقدام به انجام یک نظرسنجی تلفنی درباره یارانه ها کرد... از تعداد 4233 نفر مورد تحقیق قرار گرفته 1795 نفر(4/42 درصد) اظهار کرده اند که از مبلغ یارانه ها رضایت دارند و 2380 نفر (2/56 درصد) از مبلغ فوق ناراضی اند.

همچنین از مجموع 4233 نفر افراد مورد تحقیق 2878 نفر (68 درصد) در پاسخ به این سوال که آیا تمایل دارند مبلغ یارانه ها افزایش یابد پاسخ مثبت داده اند و 1122 نفر (5/26 درصد) در مقابل پاسخ منفی به این سوال داده اند. از افراد مورد تحقیق سوال شده که به نظر آنها دریافت یارانه وضع زندگی مردم را تغییر داده یا نه؟ که در پاسخ به این سوال 1469 نفر (7/34 درصد)، پاسخ داده اند که بهتر کرده است، 1466 نفر (6/34 درصد) گفته اند که بدتر کرده و 965 نفر (22.8 درصد) اظهار کرده اند که دریافت یارانه ها تغییری در زندگی مردم به وجود نیاورده است.