آرشیو دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۹۸
سیاست
۳

خبر

شرکت در انتخابات واجب است

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید حوزه علمیه قم در پاسخ به استفتائاتی پیرامون انتخابات گفت: حتی الامکان رای سفید ندهید: سعی کنید یکی از کاندیداها را با سوال از دیگران که اصلح است انتخاب کنید. البته کاندیداها سلمان فارسی و امثال ایشان نیستند ولی سبک و سنگین کنند فردی که اصلح است را انتخاب کنید، ولی اگر واقعا نتوانستند انتخاب کنید در انتخابات شرکت کنید ولو اینکه رای سفید بدهید. وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون وجوب شرکت در انتخابات نیز اظهار کرد: در شرایط فعلی شرکت در انتخابات لازم است به علت اینکه نظام جمهوری اسلامی و استقلال مملکت و عظمت این کشور به آن بستگی دارد. اگر افراد بگویند: من یک رای بیشتر ندارم و در انتخابات شرکت نکنند سبب می شوند عده شرکت کنندگان کاسته شود و آسیب به نظام و کشور وارد شود.

احمدی نژاد: سیاست نباید محدود به یک گروه اقلیت شود

رییس جمهور با بیان اینکه «سیاست نباید محدود به یک گروه اقلیت شود»، اظهار کرد: اقلیت به راحتی فریب می خورند و دچار وسوسه های شیطانی می شوند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجتمع پتروشیمی شازند افزود: پیشرفت زمانی محقق می شود که همه مردم، صحنه را متعلق به خود بدانند و با احساس عزت در ساختن کشور حضور یابند و نسبت به محیط احساس مالکیت کنند. احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه «مارکسیست ها مردم را کنار گذاشتند و یک حزب به نام دولت بر همه شوون مردم حاکم شد»، تصریح کرد: سرمایه دار همان منطق را دارد که چند هزار سرمایه دار کلان بر همه شوون فرهنگ، سیاست و اقتصاد حاکم باشد و مردم کارگر آنها محسوب شوند.

برگزاری مناظره چهارم کاندیداها منتفی است

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی گفت: برگزاری مناظره چهارم کاندیداهای ریاست جمهوری منتفی است. «مجید دانشور» درباره برگزاری مناظره چهارم میان کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: درباره اینکه چندتن از نامزدهای ریاست جمهوری درخواست مناظره بعدی کردند، چون قبلاسه مناظره تصویب شده بود، درخواست کردند که چهارمی هم باشد، اما با توجه به اینکه روزهای پایانی تبلیغات نامزدها است، آنها حتی نمی رسند که برنامه های رادیویی و تلویزیونی خود را پر کنند، به همین دلیل برگزاری مناظره چهارم منتفی شد.