آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۰۴
بازار پول و سرمایه
۵

خبر

ثروت کشور در مسیر توسعه یافتگی مدیریت نشد

خانه ملت| عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نگاه اصلی و محوری در قانون هدفمندی یارانه ها بر این اصل بود که پول نقد فقط به اقشار نیازمندی که به یارانه احتیاج دارند، پرداخت شود، اما متاسفانه این نگاه محوری مورد توجه و دقت قرار نگرفت و ثروت کشور در مسیر توسعه یافتگی مدیریت نشد. غلامرضا اسدالهی درباره عملکرد بانک مرکزی درهدایت نقدینگی به سمت تولید افزود: در سال های اخیر با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها حجم نقدینگی بالایی به جامعه تزریق شد و این مساله نیز به افزایش نقدینگی دامن زد که البته این نقدینگی باید به سمتی هدایت می شد که کارایی بالاداشته و بتواند در جهت توسعه یافتگی مثمرثمر باشد.

دولت دهم در حفظ ارزش پول ملی نمره قبولی نگرفت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مهم ترین کاری که بانک مرکزی باید انجام می داد این بود که سیاست های پولی و مالی را در جهت ایجاد سازوکارهایی که منجر به حفظ ارزش پول داخلی می شود: پیش گیرد و نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولید هدایت کند که متاسفانه این اقدام به درستی مدیریت نشد. جعفر قادری افزود: در دولت دهم به طور مکرر شاهد افزایش قیمت دلار و به تبع آن ارزهای خارجی به ریال بودیم که در پی این موضوع بانک مرکزی به اتخاذ سیاست هایی روی آورد که نشان دهنده بی برنامگی بود.

کاهش قیمت طلاتا پایان دولت دهم

ایسنا| یک کارشناس بازار ارز و طلاگفت: کاهش 300 تومانی قیمت دلار به دلیل انتخاب شدن آقای روحانی و احتمال عملی شدن برنامه های اقتصادی ایشان است. میرکاظم فاطمی افزود: بازار این احتمال را می دهد که روابط سیاسی ایران با کشور های دیگر بهبود یابد، از این رو کاهش قیمت 300 تومانی ارز را در روز گذشته شاهد بودیم. وی ادامه داد: کشور های خارجی تاکنون به سیاست های آقای روحانی تمایل نشان دادند که این تمایل ها نشان می دهد کاهش قیمت ارز و سکه مقطعی نبوده و ادامه خواهد داشت.