آرشیو پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۹۴
بادبادک
۱۲
از من بپرس

چه کنیم اگر در یک مکان عمومی گم شدیم

منبع: کتاب تصمیم گیری سریع

1.برای پیدا کردن پدر و مادرتان دوره نیفتید مگر این که خطری تهدیدتان کند. سعی کنید نزدیک مکانی که آخرین بار با هم در آنجا بوده اید بمانید چون آن ها برای پیدا کردن شما به آنجا خواهند آمد.

2. به یک نفر بگویید چه اتفاقی افتاده است. اگر در استادیوم هستید به سراغ نگهبان ها بروید. اگر در خیابان هستید یا به سراغ پلیس یا به یک مکان عمومی بروید، مثلا یک فروشگاه یا مرکز خرید یا مکان هایی که بتوانند پدر و مادرتان را از بلندگو خبر کنند. اگر هم نشد یک بزرگ تر همیشه می تواند پلیس را خبر کند.

3. هنگامی که دیگران مشغول پیداکردن والدین شما هستند، در مکان های عمومی باقی بمانید. هرگز به یک جای خلوت و دور از دید، مثلا اتاق پشتی یا داخل ماشین کسی نروید (البته به جز ماشین پلیس). بودن در میان مردم، بسیار امن تر از تنها ماندن با یک نفر است.

4. سعی کنید به هر شیوه ای که می توانید برای پدر و مادرتان پیغام بگذارید. برایشان پیامک بفرستید. روی پیغامگیر تلفن همراه یا تلفن تان پیغام بگذارید. اگر در تعطیلات هستید به تلفن خانه زنگ بزنید و روی پیغامگیر آنجا پیام بگذارید. آن ها ممکن است به خانه بروند و پیغام شما را بشنوند.

نکات کلیدی

٭ هنگام مسافرت، نام هتلی که در آن اقامت دارید و افرادی که همراه شما هستند را به دقت به خاطر بسپارید. نام و شماره تلفن آن ها را روی یک کاغذ بنویسید و آن را داخل جیب تان بگذارید. کمی پول خرد یا کارت تلفن برای استفاده از تلفن عمومی همراه خود داشته باشید. همیشه هنگام سفر مقداری پول با خود داشته باشید. ممکن است نیاز شود. حواستان را جمع کنید و گیج بازی درنیاورید. وقتی مادرتان به نقشه مترو نگاه می کند شما هم حواستان را جمع کنید و ببینید کجایید. اگر در یک مرکز خرید هستید درها و راهروها را با علامت هایی به خاطر بسپارید تا بعد بتوانید تشخیص دهید الان کجا هستید و قبلا کجا بودید.

٭ و بالاخره، از قبل با پدر و مادرتان چک کنید که در چنین مواقعی چه کار باید بکنید. اگر از قبل برنامه ای در ذهن داشته باشید بهتر می توانید اوضاع را کنترل کنید.