آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۰
حوادث
۱۴

یک اشتباه در تجهیزات ایمنی بانک دستگیری سارقان را رقم زد

نقشه 6 ماهه سارقان نقش بر آب شد

مهر| یک اشتباه کوچک در محاسبات برای از کار انداختن تجهیزات ایمنی بانک باعث شد نقشه شش ماهه سارقان حرفه یی برای دستبرد به خزانه بانک ملی فاش شود. در بررسی مخفیگاه این دو متهم سابقه دار یک پتک فولادی، دو قضبه چاقو و چندین کیسه برای حمل پول و یک دستگاه موتور سیکلت تندرو کشف شد.

ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد دوم تیرماه امسال ماموران کلانتری 168 سیزده آبان از طریق دوربین های امنیتی در جریان شکسته شدن شیشه بانک ملی در خیابان شهید رجایی قرار گرفتند.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله چند اکیپ از ماموران کلانتری خود را به محل مورد نظر رسانده و در ابتدا جوان موتورسواری را دیدند که با مشاهده مامورین قصد فرار از محل را داشت. بلافاصله مسیر متهم مسدود و طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد همدست این متهم نیز در داخل بانک مشغول سرقت است و او نیز از سوی ماموران دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد.

متهمان در ابتدا قصد داشتند هویت واقعی خود را مخفی کنند اما ماموران با بررسی آلبوم مجرمان حرفه یی هویت آنها به نام های محمد حسن و ابوالقاسم را شناسایی کردند. هر دو متهم از مجرمان با سابقه بودند که پیش از این چندین بار به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر شده بودند.

سارقان حرفه یی که تمام مدارک را علیه خود می دیدند در بازجویی ها لب به اعتراف گشوده و مدعی شدند از شش ماه قبل نقشه دستبرد به بانک ملی را طراحی کرده بودند. آنها تصور می کردند براساس نقشه خود توانسته اند تمام تجهیزات امنیتی و حفاظتی بانک را از کار بیندازند اما اشتباه آنها در محاسبات شان باعث شد پلیس در جریان قرار گرفته و سارقان را قبل از اجرای نقشه شان دستگیر کند. همچنین از متهمان یک دستگاه موتوسیکلت تندرو، یک پتک فولادی، دو قبضه چاقو و چندین کیسه که برای حمل پول آماده شده بود کشف شد.

درحال حاضر تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

این دو متهم که بارها به اتهام سرقت و زورگیری به عنف دستگیر شده بودند در حالی توسط کارآگاهان پلیس به دام افتادند که بیش از 6 ماه نقشه سرقت از این بانک در محله خزانه تهران را طراحی کرده بودند.