آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۰
ورزشی
۱۵
یاداشت

شانس برد در بازی اول هم با والیبال ایران بود

عباس برقی

1- در مجموع در دو بازی والیبال ایران مقابل صربستان خیلی خوب کار کردیم و حتی می توانستیم بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم. نمی گویم باید بازی اول را می بردیم، بلکه نظرم این است که شانس پیروزی با ما بود. باید خدا را شکر کرد که والیبال ایران به عنوان یک ورزش گروهی آنقدر پیشرفت کرده که قهرمان آسیا و اروپا را شکست می دهد و با قهرمان المپیک دست و پنجه نرم می کند.

2- والیبال ایران مسیر درستی را طی می کند و مطمئن هستم که در سال های آینده بازی های اینچنینی را به راحتی می بریم. شاهد بودیم که صربستان از ثبات بیشتری نسبت به تیم ملی والیبال ایران برخوردار بود. دلیلش این است که آنها سال ها تجربه بازی در مسابقات طراز اول والیبال جهان را دارند، اما ایران تنها یکی، دو سال است که در این مسیر گام بر می دارد. برای کسب تجربه بیشتر باید به حضور خود در سطح بازی های معتبر جهانی ادامه دهیم. ما در دو بازی صربستان قدری متفاوت عمل کردیم. بازی 22 بر 19 برده را به حریف واگذار کردیم و در ست هایی که عقب بودیم موفق شدیم نتیجه بگیریم. هنوز به قدری ثبات در پست دریافت کننده نیاز داریم. همین که ولاسکو تغییرات زیادی در این پست انجام می دهد یعنی اینکه خودش هم همچنان به ترکیب ایده آل نرسیده است.

3- ما شاهد مصدومیت فرهاد قائمی بودیم. فرهاد بازیکن بسیار خوب و موثری است، اما فکر نمی کنم که غیبت او به دلیل مصدومیت در بازی برابر ایتالیا خیلی مشکل ساز شود، چرا که دریافت کننده های ما فاصله زیادی با هم ندارند. این طور نیست که یکی نمره 10 بگیرد و دیگری نمره اش 20 باشد. همه آنها بین نمره های 15 تا 17 هستند و فکر نمی کنم از این جهت مشکلی داشته باشیم.

4- به نظر من همه بازیکنان خوب کار کردند. به ویژه سعید معروف و فرهاد ظریف فوق العاده بودند. محمد موسوی هم دیگر به همه ثابت کرده است که فراتر از آسیا و در سطح بهترین های جهان توپ می زند. امیدوارم که روند موفقیت های والیبال ایران همچنان ادامه داشته باشد و مسوولان توجه بیشتری نیز به این رشته ورزشی پویا کنند.

کارشناس والیبال