آرشیو دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۵
حوادث
۱۴

یکی از قاچاقچیان، متهم به قتل پلیس است

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد

گروه حوادث| انهدام و شناسایی سه باند مواد مخدر در استان فارس در حالی اتفاق افتاد که یکی از قاچاقچیان دستگیر شده همان متهم به قتلی بود که در سال 87 یکی از عوامل پلیس استان فارس را به شهادت رسانده بود.

سردار سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام این خبر به «اعتماد» گفت: با شناسایی و انهدام سه باند تهیه و توزیع موادمخدر موفق به کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد و دستگیری متهم به قتل شدیم.

سرگروه این باند ها در تهران و شیراز شناسایی شدند

سردار «سجادیان» در رابطه با چگونگی این خبر افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس موفق شدند طی 3 روز گذشته این سه باند را که مبادرت به ترانزیت مواد در استان های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و تهران می کردند شناسایی کنند. وی ادامه داد: پس از شناسایی قاچاقچیان دستگیری آنها در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فارس قرار گرفت و ماموران توانستند ابتدا ضربه اصلی را در شهرستان های نی ریزفارس، شیراز و تهران، به اعضا و سرشاخه های اصلی این سه باند وارد کنند.

متهم به قتل سال 87 دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس همچنین افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی 9 نفر از قاچاقچیان دستگیر، مقدار یک تن و 700 کیلوگرم موادمخدر شامل یک تن و 600کیلوگرم تریاک، 50 کیلوگرم هرویین و 50 گرم حشیش از آنان کشف شد.

سردار «سجادیان» اضافه کرد: 8 دستگاه خودرو که قاچاقچیان برای حمل و توزیع مواد از آنها استفاده می کردند نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی فارس همچنین در رابطه با دستگیری متهم به قتل مامور پلیس گفت: یکی از قاچاقچیان دستگیر شده در این عملیات ها فردی است به نام «الف. ب» که در تاریخ 25 اردیبهشت سال 87 یکی از همکاران ما در نیروی انتظامی حاجی آباد بندر عباس را به قتل رسانده بود. این متهم که در یک در گیری مسلحانه هنگام حمل موادمخدر مرحوم استوار «رحیم قاسمی» را به شهادت رسانده بود با مدارک جعلی از ایران به افغانستان فرار کرده و اکنون دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به هفت تن و 500 کیلوگرم موادمخدر در استان فارس کشف شده، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، خرده فروشان، منقلداری و معتادان پر خطر به ویژه در شهر مقدس شیراز، در دستور کار پلیس فارس قرار دارد و برآنیم برخورد موثری را در این خصوص داشته باشیم.