آرشیو چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۷
جامعه
۱۳

با گذشت خانواده متوفی، محیط بان پارک ملی «بمو» قصاص نمی شود

سبزپرس| یکی از محیط بانان پارک ملی بمو که پیش از این به «قصاص نفس» محکوم شده بود، با رضایت خانواده متوفی به پرداخت دیه محکوم شد. «علی جامیشی» محیط بان پارک ملی بمو پس از واقعه یی که منجر به فوت یک نفر در پارک ملی بمو شده بود، مدت دو سال را در حبس گذرانده بود.

جامیشی چندی پیش حکم قصاص خود را از دادگاه بدوی دریافت کرده بود و وکیل او درخواست تجدیدنظر حکم را تقدیم دادگاه کرده بود اما در همین فاصله، خانواده متوفی که پیش از این خواهان قصاص شده بودند، تغییر خواسته خود از قصاص به دیه را اعلام کردند.

«حسینعلی ابراهیمی کارنامی» دبیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام این خبر به سبزپرس گفت: خانواده محترم اسکندری، با بزرگواری خود و اعلام رضایت، یکی از محیط بانان پارک ملی بمو را به آغوش خانواده خود بازگرداندند.

او ادامه داد: این خانواده دوستدار محیط زیست که از خانواده های سرشناس در شهر کازرون هستند همچنین اعلام کرده اند که قصد دارند بخشی از مبلغ دیه دریافتی را صرف تکمیل مرکز بازدیدکنندگان دریاچه پریشان کنند که نشان از بزرگواری این خانواده محترم دارد. ما نیز به عنوان کوچک ترین کاری که می توانیم در قبال این بزرگواری انجام دهیم، این ساختمان را با نام «مرحوم علی اکبر اسکندری» نامگذاری و افتتاح خواهیم کرد.