آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۲۱
سیاست
۲

رییس کمیته حقیقت یاب پرونده 22 بهمن شهر قم: اتفاقات سازماندهی شده بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیحاتی را درباره پرونده اتفاقات 22 بهمن قم ارائه کرد.

منصور حقیقت پور که ریاست کمیته پیگیری اتفاقات 22 بهمن ماه در قم را بر عهده داشته است درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: تلاش ما در این پرونده بر این استوار بود که حقیقت یابی دقیق انجام شود، چرا که این اتفاق در سال های گذشته تکرار شده بود.

وی درباره طولانی شدن زمان بررسی این پرونده با بیان اینکه ما نخواسته ایم دقت را فدای سرعت کنیم، گفت: البته این احساس نیز وجود داشت که با توجه به فضای ملتهب قبل از انتخابات اگر ناپخته رفتار می شد و زودتر از موعد این موضوع باز می شد این طور برداشت ایجاد می شد که این گزارش می خواهد روی بحث انتخابات تاثیر بگذارد.

حقیقت پور با بیان اینکه در این مدت شواهد و افرادی که در صحنه بودند مورد مصاحبه قرار گرفتند، تصریح کرد: بیش از دو ماه است گزارش این پرونده نهایی شده است و مقداری ویرایش آن به طول انجامید و بیشتر از یک ماه است این گزارش به رییس کمیسیون امنیت ملی تحویل شده و به زودی نتایج آن اعلام می شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در جریان بررسی این پرونده از جانب گروه های سیاسی تحت فشار نبودیم، افزود: البته افرادی بودند که به ما توصیه می کردند دنبال موضوع خاصی نباشید و این کار سازماندهی شده نبوده است و هنر بزرگ ما این بود که تمامی دستگاه ها را مجاب کردیم که این اتفاق سازماندهی شده است.

رییس کمیته حقیقت یاب پرونده 22 بهمن شهر قم تصریح کرد: بیش از 2500 ساعت برای به نتیجه رسیدن این پرونده کار انجام شده است و فکر می کنم این پرونده اجازه می دهد که برای اولین و آخرین بار موضوع لباس شخصی ها بسته شود.

وی درباره احتمال وجود رابطه میان خاطیان این پرونده و معاندین نظام گفت: افرادی که در این پرونده مقصر هستند رابطه یی با معاندین نظام ندارند.