آرشیو دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۲۱
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

زولبیا و بامیه کیلویی 7 هزار تومان

محمد نصرتی، رییس اتحادیه کشوری قنادان از تعیین قیمت زولبیا و بامیه درجه یک ماه مبارک رمضان به ازای هر کیلوگرم 7 هزار تومان خبرداد و گفت: دولت مقرر کرده روغن را در اختیار قنادان قرار دهد که امیدواریم این کار هرچه زودتر انجام شود. آن دسته از قنادی هایی که این شیرینی را به قیمت 7 هزار تومان عرضه می کنند، موظفند کالای درجه یک و مرغوب به دست مصرف کنندگان دهند، چراکه قیمت زولبیا و بامیه درجه دو 6 هزار و 500 تومان تعیین شده است. قرار است 50 هزار تن روغن در اختیار قنادان قرار داده شود که امیدواریم دولت هرچه سریع تر این کار را انجام دهد، ضمن اینکه 50 هزار تن شکر به قیمت هر کیلوگرم 1300 تومان نیز در اختیار قنادان قرار خواهد گرفت.

افزایش چهار برابری قیمت خرما

علی اصغر موسوی، دبیرکل انجمن خرما گفت: خرمایی که سال گذشته کیلویی 2000 تومان از نخلداران خریداری شده است کیلویی 9000 تومان به دست مصرف کنندگان می رسد که مسوولان برای سامان دادن به بازار خرما در آستانه ماه رمضان باید با سودجویان و احتکارکنندگان این محصول برخورد و بازار خرما را به بخش خصوصی واگذار کنند.

مرغ منجمد برزیلی در بازار

مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از توزیع مرغ منجمد در نمایشگاه های ضیافت ماه رمضان با قیمت 4950 تومان خبر داد و افزود: مرغ منجمد در حال توزیع در سردخانه با قیمت کیلویی 4600 تومان و در نمایشگاه ها با قیمت 4950 تومان توزیع می شود. مرغ در حال توزیع مرغ منجمد داخلی است و اگر این مقدار جوابگوی نیاز نباشد مرغ منجمد برزیلی توزیع خواهد شد.

کاهش قیمت ماهی

تنها ماهی قزل آلاو شیر مورد استفاده مردم قرار می گیرد. در حال حاضر هر کیلو ماهی قزل آلا6500 تا 7000 تومان و ماهی شیر 8000 تا 10 هزار تومان به فروش می رسد.