آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۳۸
حوادث
۱۴

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران:کپسول آتش نشانی نداشته باشید جریمه می شوید

ایسنا| محمود قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در واکنش به مصوبه اجباری شدن کپسول آتش نشانی گفت: آرزویی که پس از چندین سال به وقوع پیوست.

وی در این باره گفت: متاسفانه درگذشته شاهد این بودیم که بسیاری از حوادثی که در پی وقوع حریق در خودروها رخ می داد، سبب مرگ یا واردشدن خسارات جبران ناپذیری به شهروندان می شد که نصب یک کپسول آتش نشانی در خودرو، گاه می توانست از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند.

قدیری با بیان اینکه قطعا اگر خودروها مجهز به خاموش کننده باشند، ضریب امنیت جانی سرنشینان افزایش می یابد، اظهارکرد: این موضوع تنها مربوط به سرنشینان همان خودرو نمی شود، بلکه در صورت بروز حادثه می توان از خاموش کننده نصب شده در دیگر خودروها نیز برای اطفای حریق استفاده کرد.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند تدوین آیین نامه ها و مقررات تکمیلی و متمم است، افزود: به نظر می رسد که حتی پلیس راهور می تواند، خودروهای تولید سال 92 و پس از آن را که فاقد کپسول آتش نشانی هستند، جریمه کند تا از این طریق بتوان مردم را نسبت به فرهنگ ایمنی شان حساس کرد.