آرشیو یکشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۳۸
سیاست
۳

خبر

حضور ماهاتیر محمد و وزیر خارجه مالزی در مراسم تحلیف

حجت الاسلام وحید احمدی، رییس هیات اعزامی مجلس به مالزی و اندونزی با اشاره به مهم ترین اهداف این سفر گفت: بنا شد رییس مجلس اندونزی با نگاه مثبت برنامه کاری خود را بررسی کند و در مراسم تحلیف آقای روحانی شرکت کند. احمدی افزود: همچنین هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به مالزی دو دعوتنامه از سوی رییس مجلس به مقامات پارلمانی اندونزی تقدیم کرد: دعوتنامه اول دعوت از رییس مجلس مالزی برای سفر به ایران در راستای همکاری های دوجانبه و دعوتنامه دوم برای حضور رییس مجلس مالزی در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب بود.احمدی خاطرنشان کرد:اگر مشکلی به وجود نیاید از طرف این کشور ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی و و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف شرکت می کنند.

حضور وزیر خارجه هند در مراسم تحلیف روحانی

غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند در گفت وگو با ایسناگفت: سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند در راس هیاتی در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب کشورمان شرکت می کند.

عملکرد شورای نگهبان نیاز به بازنگری دارد

سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه خودداری از رسانه یی شدن برخی مطالب مربوط به جلسات شورای نگهبان آثار خوبی نخواهد داشت، گفت: ممکن است این مساله قداست شورای نگهبان را تا حدودی تنزل داده و این نهاد اعتبار خود را در جامعه از دست بدهد اما تا جایی که من اطلاع دارم اشکالاتی که به کار شورای نگهبان وارد می کنند با علنی شدن جلسات آن رفع خواهد شد. علوی افزود: در کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله یزدی عنوان کرد که به رییس مجلس اعلام کردند که ساز و کار شورای نگهبان به لحاظ برخی قانون ها دچار کمبودهایی است و عملکرد این نهاد نیاز به بازنگری و قوانین بیشتری دارد.