آرشیو دوشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۴۴
جامعه
۱۳

میز خبر

دکتر زهرا عبداللهی، رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت| به دنبال افزایش قیمت «شیر» خرید آن از سوی مردم به میزان 14 درصد کاهش یافته است. در شرایطی که اکنون هم در زمینه پوکی استخوان با مشکلاتی مواجهیم، ادامه روند کنونی کاهش مصرف شیر می تواند بار بیماری ها و شکستگی های استخوانی را افزایش دهد.

طاهره رحیمی، دبیرکل جامعه فاطمیون| انتخاب وزیر زن در اصلاح نگاه جامعه و تبعیض جنسیتی موثر است و بازتاب جهانی خوبی دارد. در حال حاضر بحث بر سر وزارتخانه ها نیست، بلکه صرف حضور زنان در پست های عالی مدیریتی دغدغه است. در حال حاضر زنان بعضا دیده نمی شوند و این نگاه، ظلم به آنان است.

حجت الاسلام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بر گنجاندن حفظ آیات قرآن در کتاب های درسی دانش آموزان توصیه اکید داریم. در کتب درسی، آیات کوتاهی برای حفظ کردن به صورت توصیه یی گنجانده شده است، اما برنامه اصلی برای رشد استعدادهای مشترک دانش آموزان پیش بینی شده تا تربیت قرآنی در مدارس نهادینه شود.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور| رویه قانونی صدور شناسنامه برای افراد بی سرپرست تسهیل شده است.

دکتر کاظم ندافی، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت| با توجه به گرمای هوا و تاثیر آن بر کمیت و کیفیت آب آشامیدنی و احتمال قطعی آب و سیفوناژ معکوس و ایجاد آلودگی ثانویه در سیستم های آبرسانی بخشنامه یی به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور درباره کنترل کیفیت آب آشامیدنی ابلاغ شده است. مردم شکایات خود درباره کیفیت آب آشامیدنی را به؟ اعلام کنند.