آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۳۲
آتیه
۲۰

صدای مردم

ستون صدای مردم با هدف آشنایی، اطلاع رسانی و بیان مشکلات و مسائل بیمه شدگان (کارگران، کارکنان دولت،تعاون گران، بازنشستگان، مددجویان و...) راه اندازی شده است و خوانندگان گرامی می توانند روزانه سوالات خود را در زمینه های اعلام شده از طریق شماره 84711365 از ساعت 17 تا 18 مطرح کرده و در شماره های بعدی روزنامه پاسخ های خود را دریافت نمایند.

وام ضروری صندوق بیمه بازنشستگی کشوری براساس چه شرایطی به بازنشستگان پرداخت می شود؟

یکی از اقدام های حمایتی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری با هدف رفع احتیاجات و نیازهای ضروری آن ها است. برای دریافت این وام هر ساله با توجه به امتیاز و شرایط اعلام شده برای بازنشستگان (میزان حقوق، سال بازنشستگی و...) در سایت صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام انجام می شود که از میان واجدین شرایط با حضور تعدادی از مدیران و روسای کانون های بازنشستگی قرعه کشی انجام و مبلغ وام یک میلیون و 500 هزار تومان است. این مبلغ بدون نیاز به ضامن در حساب آن ها ورایز شده و از طریق پیامک به اطلاع ذینفعان خواهد رسید.

در خبرها اعلام شد که بیمه شدگان مشاغل سخت و زیان آور با داشتن 7300 روز سابقه بیمه می توانند پیش از موعد بازنشسته شوند، لطفا به مسئولان بفرمایید این مصوبه را ابلاغ عمومی کنند.

مجلس شورای اسلامی استفساریه بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان مشاغل سخت و زیان آور با 7300 روز را تصویب کرده است و باید این مصوبه از سوی سازمان تامین اجتماعی به شعب سراسر این سازمان در کشور ابلاغ شود تا شکل عملیاتی پیدا کند و مشمولان این قانون بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

آیا افزایش بن خواربار کارگران شامل بازنشستگان تامین اجتماعی هم می شود؟

خیر، مصوبه اخیر شورای عالی کار مربوط به کارگران است و بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای مرداد امسال باید مبلغ 10 هزار تومان به حق مسکن و مبلغ

15 هزار تومان به حق خوار بار کارگران اضافه شود، بنابراین برای بازنشستگان در زمینه افزایش خوار بار مصوبه جدیدی ابلاغ نشده است و بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی امسال حق خوار بار بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی 35 هزار تومان است.