آرشیو دوشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۴۹
اقتصاد
۱۲

پرسه در بازار

آغاز فروش بلیت قطار

فروش بلیت قطار دور دوم سفرهای تابستانی از 11 شهریور تا دهم مهر از امروز آغاز می شود. در این دوره، پیش فروش بلیت قطارهای 10 شرکت حمل و نقل مسافری ریلی در سامانه جامع برنامه ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطار راه آهن از ساعت 8 صبح و پیش فروش بلیت قطارهای شرکت رجا از ساعت 10 صبح همان روز انجام می شود.

کیفیت تخم نوغان ایرانی

فرزام پوررمضان، مدیرعامل شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران گفت: تولید کرم ابریشم به راندمان جهانی نزدیک شده و با وجود شایعات، ثابت شد که تخم نوغان خارجی از تخم نوغان ایرانی بهتر نیست. از سال 79 با واردات بدون نیازسنجی، نوغانداری به دوره رکود رسید تا اینکه در سال 85 با سفر هیات دولت به گیلان و تصویب طرح جامع نوغانداری و ابلاغ آن به دستگاه های ذی ربط دوباره جانی تازه به صنعت ابریشم داده شد.

برنج ایرانی ارزان می شود

قاسم علی حسنی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تغییر فرهنگ ذائقه ایرانی خبر داد و اظهار کرد: به دلیل واردات برنج خارجی به واسطه تفاوت قیمت برنج ایرانی و خارجی ذائقه ایرانی به سمت برنج های وارداتی در حال چرخش است. حدود 35 درصد مصرف برنج توسط تولید داخلی و مابقی آن توسط واردات تامین می شود که این 35 درصد در رستوران های مجلل، تالارهای پذیرایی و افراد توانمند مصرف می شود. در برخی خانه ها برنج ایرانی به صورت 50 درصد با برنج هندی پخت می شود.

کاهش قیمت اقلام فناوری اطلاعات

مهدی میرمهدی، رییس صنف فن آوران رایانه تهران از کاهش قیمت اقلام فناوری اطلاعات در بازار خبر دادو به کالاهایی که در اولویت 10 قرار گرفته اند اشاره و اظهار کرد: با وجود قرار داشتن تعدادی از اقلام فناوری اطلاعات در اولویت 10 کالایی در گمرک قرار ندارد اما تعدادی از کالاهای ما به علت پرداخت نکردن پول توسط بانک مرکزی به فروشندگان در دوبی مانده و به خریداران تحویل داده نشده است.