آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
سیاست
۲

خبر

تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تا انتها پیگیری می شود

غلامعلی جعفرزاده، نایب رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با اشاره به تعویق جلسات این هیات برای بررسی برخی تخلفات در بنیاد شهید، گفت: با توجه به اینکه در هفته ها و روزهای اخیر نمایندگان مشغول بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت بودند، جلسات این هیات به تعویق افتاده است. وی ادامه داد: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس آغاز شده و نباید نیمه کاره رها شود و در هفته آینده جدی تر ادامه می یابد. به گزارش خانه ملت، نایب رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در ادامه تاکید کرد: در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مدارکی از برخی تخلفات به دست آمده که لازم است آن را تا انتها پیگیری کنیم. در این زمینه تخلفاتی از بیت المال صورت گرفته که متخلفین باید پاسخگو باشند.

انتقاد احمد خاتمی از صدا و سیما

احمد خاتمی در چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سازمان صدا و سیما با اینکه دارای نقاط قوت است اما نقاط ضعف فراوانی در آن مشاهده می شود. زیرا این سازمان مستقیما زیر نظر رهبری نیست: مقام معظم رهبری فقط مسوولیت انتصاب رییس صدا و سیما را برعهده دارد و اگر همانند ارتش مستقیما زیر نظر رهبری بود چنین ضعف هایی را نمی دیدیم. به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: بین ارتشی ها و نیروهای مسلح هیچ فردی با صلاحیت تر از آیت الله خامنه ای حتی اگر در مقام رهبری نبودند برای فرماندهی کل قوا مناسب نیست.

رفتار یک جریان خاص در بررسی صلاحیت ها

کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در مجلس به ایسنا گفت:جریانی خاص که در انتخابات از یکی از کاندیداها حمایت شدیدی داشتند، در روزهای بررسی سوابق و صلاحیت های وزرای پیشنهادی دولت یازدهم بی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و درنظر گرفتن مصالح کشور با ابهام آفرینی های غیرواقعی و بعضا دروغین رای نمایندگان متشرعی که بیش ازحد احتیاط می کنند را تحت تاثیر قرار دادند و این افراد نیز به جای آنکه به مجموعه بررسی ها، پژوهش ها و مطالعاتی که طی روزها و شب های بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون ها و فراکسیون ها مجلس گذشت، عمل کنند، رای ممتنع دادند تا شاید خود را به لحاظ روانی از بار مسوولیت های بعدی خلاص کنند.