آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
جامعه
۹

وزیر بهداشت در گفت و گو با «اعتماد»:آرامش تا آخر سال باز می گردد

شما نظام سلامتی را تحویل می گیرید که به مشکلاتش آگاهید و مهم ترین مشکل هم نابسامانی اعتبارات است که متاسفانه رفتار رییس دولت دهم منجر به این مشکلات شد. فکر می کنید دولت یازدهم چه سیاستی را در قبال نظام سلامت پیش می گیرد و تا چه حد به حل مشکلات نظام سلامت کمک خواهد کرد؟

مساله سلامت، مشکل تمام دولت ها بوده اما در طول سال های پس از پیروزی انقلاب خدمات بسیار ارزنده یی در بخش سلامت ارائه شده و ما هم سعی می کنیم ضمن ادامه اقدامات مثبت دولت های گذشته، کمبودهای موجود را به تدریج برطرف کنیم.

می دانید که دولت از سال گذشته با کاهش درآمد مواجه بوده و این مشکل به دولت یازدهم هم سرایت کرده. شما چطور می خواهید بودجه های وزارت بهداشت را با توجه به کسورات موجود دریافت کنید؟

محدودیت ها و مشکلاتی در بحث اعتبارات برای دولت یازدهم وجود دارد که این مشکلات هم منحصر به بخش سلامت نبوده و تمام بخش ها را در برمی گیرد. باید در قالب هیات دولت و با کمک وزرای اقتصادی دولت به راهکارهایی دست پیدا کنیم که در موارد بسیار مهم مثل تامین کالاهای اساسی و سلامت مردم، به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران صعب ا لعلاج با مشکل مواجه نشویم. فکر می کنم باید اجازه بدهید چند ماهی از شروع کار بگذرد و ان شاءالله این آرامش حداکثر تا آخر سال بازمی گردد.

فکر می کنید بتوانید اولویت سلامت را در نگاه دولت یازدهم که در دولت های نهم و دهم پایین تر از رتبه 10 بوده، به چه جایگاهی ارتقا دهید؟

بهتر است این بحث را در قالب عدد نیاوریم. اما آنچه مسلم است، دولت نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا با تدبیر، مشکلات جاری به حداقل برسد و به تدریج رفع شود.