آرشیو پنجشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۶۴
حوادث
۱۴

عملیات 27 تیم پلیس برای رهایی گروگان 150 میلیونی

مهر| جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آدم ربایانی که قصد اخاذی 150 میلیون تومانی داشتند با عملیات پلیس، طعمه خود را رها کرده و متواری شدند.

چندی قبل مردی میانسال با مراجعه به پلیس کرمانشاه از ربوده شدن فرزندش خبر داد. پس از بررسی های اولیه و با تایید موضوع بلافاصله 27 تیم عملیاتی کار خود را برای شناسایی ربایندگان و رهایی پسر جوان به نام رضا آغاز کردند. پدر رضا در تحقیقات اولیه به ماموران گفت: او قصد داشت با خودروی پرایدش به تهران سفر کند که ما نزدیک به دو روز از او خبر نداشتیم تا اینکه عده یی ناشناس با من تماس گرفتند و مدعی شدند پسرم را به گروگان گرفتند و برای رهایی او 150 میلیون تومان پول درخواست کردند. در ادامه تیم های عملیاتی پلیس تمامی محورهای استان کرمانشاه را تحت نظر گرفتند و توانستند ربایندگان را شناسایی کنند. ماموران طی یک عملیات نفسگیر به تعقیب ربایندگان پرداختند اما آنها با رها کردن پسر جوان با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه و کوه های صعب العبور متواری شدند. مرد گروگان در تحقیقات اولیه پلیس به ماموران گفت: در حال سفر به تهران خودرویم در شهر بیستون دچار نقص فنی شد و وقتی آن را درست کردم دو مرد ناشناس به من مراجعه کردند و مدعی شدند هیچ پولی برای سفر ندارند و از من خواستند تا شهرستان همدان آنها را با خود ببرم. پس از طی مسافتی یکی از آنها مرا مجبور به توقف کنار جاده کرد و با استفاده از سلاح سرد دست و پا و چشمانم را بست.

رضا در ادامه گفت: ربایندگان خودرو را در منطقه بیستون رها کرده و من را تحویل گروهی دیگر دادند و آن موقع بود که با خانواده ام تماس گرفتند و برای آزادی ام 150 میلیون تومان پول خواستند. خوشحالم که با تلاش پلیس از چنگال این افراد آزاد شدم.

سرهنگ کیومرث عزیزی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: تحقیقات تیم های ویژه پلیس برای دستگیری گروگانگیران آغاز شده است و تاکنون به سرنخ های خوبی در این رابطه رسیده ایم.