آرشیو شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۶۵
سیاسی
۳

بدون تیتر

مرضیه افخم| مسوولیت خود در جایگاه سخنگویی وزارت امور خارجه و ارتباط با خبرنگاران را از شنبه آغاز می کنم.(واحد مرکزی خبر)

سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه| غنی سازی در گزارش نشانگر شفافیت کامل ایران است و بار دیگر نشان می دهد که آژانس بر تمام فعالیت های صلح آمیز هسته یی ایران نظارت دارد و همچون گذشته، آژانس عدم انحراف مواد هسته یی به کار رفته در این فعالیت ها و صلح آمیز بودن آنها را گزارش کرده است. (ایسنا)

راه اندازی رآکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی اراک با استفاده از سوخت واقعی به تاخیر افتاده و احتمالابه سه ماه پایانی 2014 موکول خواهد شد. (ایسنا)

یک مقام وزارت امور خارجه ژاپن| با وجود تحریم های امریکا علیه ایران، واردات نفتی ژاپن از ایران در ماه جولای نسبت به یک سال پیش 61 درصد افزایش داشته است. (ایسنا)

درخواست جان کری از ایران برای همکاری در بازگرداندن سه شهروند امریکایی |جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، از ایران خواسته است برای یافتن رابرت لوینسون و آزادی امیر حکمتی و سعید عابدینی همکاری کند. به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی فارسی، کری در بیانیه خود از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته است برای بازگشتن این سه شهروند امریکایی بازداشت شده یا گم شده همکاری کند. وزیر امور خارجه امریکا که مدعی است هر سه نفر این افراد در ایران هستند، در بیانیه خود یادآوری کرده است که حسن روحانی، رییس جمهور جدید ایران، در سخنرانی ها و مصاحبه های خود در ماه های اخیر، درباره بهبود روابط ایران با جهان ابراز امیدواری کرده است.

ولادیسلاو منشچیکف، مدیرکل شرکت تولیدکننده تسلیحات «آلماز آنتی»| مسکو به دنبال فشارهای غرب برای کنار گذاشتن قرارداد تسلیحاتی اش با ایران، سیستم های موشکی اس- 300 را که زمانی قرار بود به ایران تحویل دهد برچید و نابود کرد.