آرشیو سه‌شنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۰۱۲
بازار دیجیتال
۲۵
کلیک

افزایش سرمایه گذاری در صنعت IT ترکیه

دنیای اقتصاد- صنعت IT در سرتاسر دنیا به سرعت در حال رشد است و در این میان کشورهای در حال توسعه و رو به رشد روند سریع تری را طی می کنند. یکی از کشورهایی که در سال های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت IT داشته ترکیه است.

این کشور که در دو دهه گذشته رشد اقتصادی قابل قبولی را پشت سر گذاشته است، همزمان با رشد جمعیت و صنعتی تر شدن به سمت استفاده از فناوری های نوین پیش رفته است تا جایی که تقاضا برای استفاده از انرژی برق در این کشور به صورت سالانه رشد 7 تا 8 درصدی دارد و این میزان تقاضا در فاصله سال های 2002 تا 2011 به 60 درصد رسیده است. در حالی که ترکیه سعی دارد روند رشد خوبی را در اقتصاد و صنعت داشته باشد، طبیعتا نیاز به زیر ساخت های اساسی مانند IT را هم بیشتر احساس می کند.

در همین راستا میزان سرمایه گذاری در صنعت IT ترکیه به سرعت در حال افزایش است. جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری در صنعت IT ترکیه در سال 2012 به 126 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران انتظار دارند این سرمایه گذاری تا سال 2016 هم با متوسط نرخ رشد 8 درصدی افزایش پیدا کند تا فرصت های مختلف و جدیدی را برای صنعت IT این کشور ایجاد کند.