آرشیو سه‌شنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۰۱۲
بازار دیجیتال
۲۶

سونی عرضه می کند

دوربین فیلمبرداری 4K گران قیمت

دنیای اقتصاد- شرکت سونی این روزها محصولات جدیدی از تلویزیون های خمیده و موبایل های هوشمند گرفته تا لپ تاپ های هیبریدی و لنزهای هوشمند بی سیم را معرفی کرده است.

این شرکت همچنین جدیدترین دوربین ‎های فیلمبرداری 4K خود را هم رونمایی کرده است. یکی از این دوربین های نسبتا حرفه ای مدل PXW-Z100 است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران و فیلمبرداران قرار می دهد.

این دوربین مجهز به یک حسگر نسبتا کوچک 1/2.3 اینچی است، اما از نظر قابلیت های فیلمبرداری تقریبا هر آنچه را یک فیلمبردار حرفه ای نیاز دارد در اختیار او قرار می دهد. این دوربین امکان ذخیره 10 بیت رنگ، ضبط ویدیو با وضوح تصویر بسیار بالای 4K و سرعت 50 یا 60 فریم در ثانیه را دارد. این دوربین برای ذخیره ویدئو با وضوح 4K هم از فرمت جدید XAVC و حافظه پرسرعت XQD استفاده می کند.

این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری به صورت HD را هم داشته و می تواند ویدئویی های HD را با عمق رنگ 10 بیت و در هر ثانیه 233 مگابیت ویدئو را ذخیره کند. با استفاده از دوربین Z100 کاربران می توانند ویدئوهای 4K را از طریق کابل HDMI و با سرعت 60 فریم در ثانیه به مانیتورهای براویای سونی ارسال کنند.

این دوربین به همراه یک آداپتور Wi-Fi و دستگاه کنترل عرضه می شود و با قیمت نسبتا گران 6500 دلار به فروش می رسد.