آرشیو سه‌شنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۰۱۲
خبر
۲

مذاکرات مستقیم تهران-واشنگتن در آینده نزدیک بعید است

تسنیم- مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، در آستانه سفر رییس جمهور کشورمان به نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک گفت: اوباما باید از فرصت مذاکرات استقبال کند، اما گفت وگوهای مستقیم بین دو کشور در آینده نزدیک غیرمحتمل است.

نیکلاس برنز، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران، در آستانه سفر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان به نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک در گفت وگو با شبکه ان بی سی نیوز گفت: «اوباما باید از فرصت مذاکرات استقبال کند، اما گفت وگوهای مستقیم بین دو کشور در آینده نزدیک غیرمحتمل است. این مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «فکر می کنم آنها گفت وگوها را در شورای امنیت سازمان ملل که دیگر کشورها همچون چین، روسیه و انگلیس نیز حضور دارند شروع خواهند کرد.

اگر این گفت وگوها خوب پیش برود، در مرحله ای می توان امیدوار بود که ایران و آمریکا گفت وگوهای دوجانبه ای داشته باشند، اما انتظار ندارم گفت وگوها خیلی سریع روی دهد. این استاد دانشگاه هاروارد افزود: «انزوای کامل در روابط دو کشور هرگز ایده خوبی نیست، به خصوص بین کشورهای رقیب و مطمئنا آمریکا و ایران که اکنون رقیب یکدیگر هستند».