آرشیو سه‌شنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۷۳
جامعه
۱۳

میز خبر

فرامرز خوشاب، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه: با احداث جاده جدید در روستای «چهار ده» و تخریب میراث ملی فاجعه زیست محیطی رخ خواهد داد. قرار است یک جاده در روستای «چهار ده» احداث شود که وارد منطقه تحت حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی می شود. طول این جاده 54 کیلومتر است.

مرتضی طالع ماسوله، با حکم محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی، به معاونت صنایع دستی کشور منصوب شد. طالع ماسوله کارشناس حوزه گردشگری بوده است. پیش از او، یحیی رحمتی معاونت صنایع دستی این سازمان را برعهده داشت.

رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو: در صورتی که وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و بازوهای کنترلی و نظارتی ما متوجه بی کیفیت بودن دارویی شوند حتما پروانه تولید داروی مورد نظر باطل و از بازار جمع آوری می شود و این مهم نیست که داروی بی کیفیت، تولید داخل است یا وارداتی.

ابوالفضل ابوترابی، عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: با توجه به اینکه تهران دیگر گنجایش ازدحام جمعیت را ندارد ضرورت دارد در راستای پدافند غیرعامل و با برنامه ریزی بلندمدت، پایتخت سیاسی- اداری انتقال داده شود. کلیات این طرح درکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به تصویب رسیده و تنها جزییات آن باقی مانده است.

بازار تاریخی تبریز برنده بزرگ ترین جایزه معماری در جهان شد: این بازار که سال 89 به عنوان نخستین و بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده بود، برنده جایزه معماری یک میلیون دلاری معماری آقاخان شد.