آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۷۵
جامعه
۱۳

میز خبر

دکتر زهرا عبداللهی، رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با هشدار نسبت به روند افزایشی شیوع چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان، از اجرای آزمایشی برنامه پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه در سال جاری خبر داد و گفت: سنین دانش آموزی دوران جهش رشد افراد است. بنابراین توجه ویژه به تغذیه افراد در این سنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تولید محتوای کتب درسی تا پایه سوم منطبق با برنامه درسی ملی است و در پایه چهارم، پنجم و ششم نیاز به اصلاحات است که برای کتاب های پایه چهارم و پنجم معلمان پیشنهادات خود را ارائه کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی را به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش منصوب کرد. دکتر مهرزاد حمیدی، با تاکید بر بهبود کمی وکیفی تدریس درس تربیت بدنی و فعال سازی آموزش و پرورش در استعدادیابی ورزشی دانش آموزان کشور از این دو مقوله به عنوان مبانی اصلی برنامه های خود در این معاونت خبر داد.

محمدحسین فرهانی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی تهران درباره ارائه مجوز ساخت برج 22 طبقه و 800 واحدی در عرصه باغ و عمارت عین الدوله که این روزها یکی از موضوعات پرچالش این اداره کل شده است، گفت: شورای عالی فنی میراث فرهنگی اعلام کرد که طبق طرح تفصیلی عمل کنیم. طرح تفصیلی نیز محدوده گود برداری شده را جزو عرصه بنای تاریخی نمی داند.

عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی، با انتقاد از نبود آمار درست در بخش بیکاری، تصریح کرد: آمار دقیق پایه تصمیم گیری درست است و روش گرد آوری آن اهمیت زیادی دارد، گاهی اختلاف در آمار وجود دارد اما چندان فاحش نیست که بتوان به آن اختلاف در آمار گفت ولی گاهی این اختلاف در پایه های جمع آوری آمار به وجود می آید که در این موارد باید بررسی های جدی و کارشناسی صورت گیرد.