آرشیو پنجشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۱
صفحه آخر
۱۶
چهره روز

آغاز تورکنسرت «دف و نی» بیژن کامکار در پاییز

تورکنسرت «دف و نی» بیژن کامکار، از اوایل مهرماه در کرمانشاه، شیراز، کرمان و تهران برگزار می شود. همچنین قرار است پس از محرم و صفر، نیز این گروه در ترکیه و کردستان عراق هم اجرا داشته باشند.این هنرمند دف نواز، که سرپرست و خواننده گروه است، پس از مدت ها قرار است از اوایل مهرماه تور کنسرتش را برگزار کند و 29 مهرماه، در کنسرت پیش رو به اجرای قطعاتی از موسیقی عرفانی، ایرانی خواهد پرداخت.

در این کنسرت، سه ساز: نی، شش دف و سازهای کوبه یی با یکدیگر هم صدا خواهند شد و این در حالی است که 9 هنرمند با یکدیگر هم خوانی می کنند.

فردین لاهور پور(نی و هم خوان)، حسین قاسم زاده (نی و هم خوان)، اسحاق چگینی (نی و هم خوان)، حسین رضایی نیا (دف و هم خوان)، پرهام صارمی (دف و هم خوان)، هانا کامکار (دف و هم خوان)، ندا بهزاد (دف و هم خوان)، تارا موسویان (دف و هم خوان)، آرین رضایی (دف و هم خوان) و سهراب کامکار (پرکاشن، سازهای کوبه یی) به عنوان نوازنده، گروه «دف و نی» را در این برنامه همراهی خواهند کرد.

این کنسرت ها در کرمان، تهران، شیراز، کرمانشاه، بوشهر، قزوین و گرگان برگزار می شود، همچنین قرار است این گروه بعد از ماه محرم در کردستان عراق و ترکیه به صحنه رود.