آرشیو پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۷
جامعه
۱۲

روایت سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان از ضیافت صبحانه در بهشت

برای انتخاب قالیباف تبریک گفتیم

اعتماد| عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر درباره ضیافت صبحانه شهرداری به «اعتماد» گفت تنها مباحث کلی در جلسه مشترک فراکسیون با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران مطرح شد و خبری از جزییات کاری نبود. محمد مهدی تندگویان همچنین تاکید کرد اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورا از تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران، به صورت رسمی آگاه نشده اند.

آیا در نشست صبحانه فراکسیون اصلاح طلبان با قالیباف، تصمیم جدیدی اتخاذ شد؟

خیر، صبح روز چهارشنبه به دعوت آقای قالیباف، صبحانه یی صرف کردیم و به او برای تصدی شهرداری تهران تبریک گفتیم. آقای قالیباف هم روند کلی تغییر در محورهای مدیریت خود را در شهرداری تهران توضیح داد و از اعضای شورا خواست به او در این راه کمک کنند.

آیا درباره تغییراتی که گفته می شود در سطح مدیران ارشد و روسای سازمان های تابعه شهرداری در حال وقوع است، آقای قالیباف به شما گزارشی ارائه کرد؟

نه، این اخبار را ما نیز از رسانه ها می شنویم و گاهی نیز در حد شایعه در زبان ها گفته می شود. ولی هنوز قطعا اتفاقی درباره تغییرات مدیران شهرداری نیفتاده که اعضای شورا از آن مطلع شوند یا درباره آن موضع گیری کنند.

پس فقط دعوت شده بودید آقای قالیباف درباره کلیات برنامه های خود سخن بگوید؟

بحث عمده او، موضوع تغییر نگرش و نوآوری در مدیریت شهرداری تهران بود و آقای قالیباف درباره تغییر در مدیران شهری فقط به ما گفت هر موقع که احساس کردید حضور یک مدیر یا نیروی اجرایی در شهرداری به صلاح نیست یا مدیری خلاف می کند و تخلف او اثبات شده، به من اطلاع دهید تا با او برخورد کنم. این بحث ها در دعوت روز چهارشنبه در حد موضوعات کلی بود و فرصتی به میان نیامد تا به صورت جزیی درباره مسائل و تغییرات آینده گفت وگو شود. بیشتر یک خوش و بش دوستانه بود. هر دو طرف نگران شهریم و دوست داریم در این شهر، اتفاقات خوبی برای شهروندان به وجود بیاید.

آیا آقای قالیباف وارد بحث توضیح درباره تذکرات شورا یا احیانا پاسخ به سوالات اعضای شورا نشد؟

نه، فضای تنش حاکم نبود. همچنین اعضای شورای شهر تا به امروز تنها یک تذکر داده اند و آن هم از سوی آقای سرخود که درباره پایان کار بزرگراه تذکری را مطرح کرد و فضای نشست روز چهارشنبه به شکلی نبود که آقای قالیباف، پاسخ این تذکر را بدهد. قصد ما نیز این نبود که به سمت موضوع خاصی برویم.