آرشیو پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۸۷
حوادث
۱۴

50 خرده فروش و 500 معتاد دستان شان بسته شد

خرده فروشان شوش در دام پلیس

گروه حوادث| سردار ساجدی نیا، رییس پلیس پایتخت از دستگیری 50 خرده فروش موادمخدر و کشف حدود 50 کیلوگرم موادمخدر از این افراد خبر داد.

سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه اجرای طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر در منطقه جنوب تهران گفت: این طرح برخورد با معتادان ولگرد و خرده فروشان موادمخدر بنا به درخواست های پی در پی مردم منطقه شوش تهران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه حضور معتادان ولگرد و موادفروشان خرده فروش به یکی از دغدغه های اصلی آحاد مردم این منطقه بدل شده بود، گفت: در دو ماه اخیر طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر در اکثر محلات تهران اجرایی شد که این بار این طرح در محله شوش تهران نهایی شد که در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از 50 تن از خرده فروشان و حدود 500 معتاد لامکان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه معتادان برای درمان به کمپ فرستاده می شوند، گفت: خرده فروشان موادمخدر نیز تحویل مقامات قضایی داده می شوند تا برخوردهای لازم با این افراد صورت گیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برای نخستین بار در طول اجرای طرح های برخورد با موادفروشان در این طرح از سگ های موادیاب استفاده شد، گفت: امروز تنها در حوزه خرده فروشان توانستیم حدود 50 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط کنیم که این مقدار کشف در طول اجرای این طرح ها بسیار زیاد بود.

وی همچنین درباره برخی انتقادات مبنی بر حضور و فعالیت مجدد افراد دستگیر شده، گفت: قوه قضاییه اقدامات مقتضی را در زمینه برخورد با افراد دستگیر شده انجام می دهد، اما اگر این افراد باز هم مجددا اقدام به انجام فعالیت های مجرمانه خود کنند، باز هم دستگیر می شوند. اما نکته قابل توجه این است که این افراد پس از دستگیری و گذراندن دوره مجازات خود به جامعه باز می گردند و نیاز به شغل و درآمد دارند و باید سازمان های متولی در این زمینه فعالیت کنند.