آرشیو یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۹۵
اقتصاد
۴

خبر

بهانه تازه برای گرانی خودرو

در حالی که قیمت خودرو ها در بازار بیش از ارزش واقعی آنها برآورد می شود، سید شریف حسینی، عضو هیات رییسه مجلس، در اظهارنظری به خانه ملت درباره خودروهای چینی، گفته است: درحال حاضر قیمت خودروهای چینی درکشور به علت دامپینگ پایین است اما این عملکرد نوعی رقابت محسوب می شود درجهت زمین گیر کردن خودروسازان داخلی و تصرف بازار خودرو، به همین علت دولت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و شرایط را به گونه یی تنظیم کند که جلوی دامپینگ و از بین رفتن محصولات داخلی گرفته شود. او که گفته اش به معنای بالابردن قیمت این نوع از خودرو هاست درادامه می افزاید: دامپینگ یا کاهش قیمت و واردات بی رویه ازسوی برخی از شرکت های خارجی از جمله شرکت های خودروسازی چینی، بی شک لطف به کشور مقصد نیست بلکه یک قیمت شکنی مکارانه است.

اعلام اخلال پالایشگاه شیراز

تسنیم| شورای رقابت مناقصه و خرید ماده MMT توسط پالایشگاه شیراز را اخلال در رقابت معرفی کرد. در یکصد و هفتادمین صورتجلسه جلسه شورای رقابت مصوب شد، درباره شکایت شرکت پترو گاز پارسا درباره مناقصه و خرید ماده MMT توسط پالایشگاه شیراز از شرکت جام آثار، شورا مورد را مشمول عنوان «اخلال در رقابت» که طی بند های ج و ه ماده 45 قانون اصل 44 قانون اساسی ممنوع اعلام شده است، شناخت.

موضع سیف و گرانی موبایل!

تسنیم| قیمت های گوشی های همراه با اظهارات آقای رییس کل بانک مرکزی به روال دو، سه هفته پیش بازگشت و روند نزولی؟ درصدی را جبران کرد. محمدرضا هدایتی اصل، یک فروشنده موبایل در بررسی وضعیت بازار موبایل که همچنان در رکود است، گفت: اوایل ماه جاری بود که با کاهش 10 درصدی قیمت ارز شاهد تاثیرگذاری مستقیم این تحول در قیمت گوشی های موبایل بودیم و با توجه به اینکه چندی می گذشت که قیمت های موبایل در ایران ثابت بود به یکباره تحت تاثیر قرار گرفت و خود را با ارز نرخ روز وفق داد.