آرشیو یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۹۵
ورزش
۱۵

درخشش جوانان آزادکار در روسیه

علیرضا کریمی همان آزادکار شایسته یی که پس از برخورد با حریف اسراییلی در رقابت های قهرمانی جوانان جهان، مدال طلای مسلم را از دست داد تا تیم ایران هم عنوان نایب قهرمانی را از دست دهد، در همان مسابقات چشمان تیزبین رسول خادم را متوجه خود کرد و بلافاصله بعد از بازگشت از بلغارستان به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت و سپس راهی رقابت های جام دیمیتری کرکین روسیه شد و مدال طلای وزن 84 کیلوگرم رو به سینه زد. یونس سرمستی و عبدالله قمی دیگران اعضای تیم جوانان هم مدال های برنز اوزان 55 و 120 رو به خود اختصاص دادند.

از تصمیمات اتخاذ شده در کشتی آزاد و بابت نگاه های آینده نگر مسوول تیم های ملی این رشته، فقط باید لذت برد. کریمی که در دور نخست استراحت کرده بود در ادامه سه کشتی گیر روسیه را شکست داد و در فینال باید با «ایلیا ژومی کایف» از آذربایجان مبارزه می کرد که آزادکار آذربایجان مقابل نماینده ایران حاضر نشد تا کریمی صاحب مدال طلای این وزن شود.

عبداله قمی آزادکار وزن 120 کیلوگرم و یونس سرمستی نماینده وزن 55 کیلوگرم هم به مدال برنز دست یافتند. رقابت های سه وزن دوم این مسابقات روز یکشنبه برگزار می شود که مصطفی قیاسی و پیمان یاراحمدی در وزن 74 کیلوگرم به مصاف حریفان می روند. تیم ایران در این رقابت ها در وزن های 60 و 96 کیلوگرم نماینده ندارد. ششمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دیمیتری کرکین روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری با حضور کشتی گیرانی از 20 کشور دنیا در شهر یاکوتسک روسیه در حال برگزاری است.