آرشیو دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲، شماره ۳۸۰۹
جهان
۶

پایان ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در افغانستان

زمان ثبت نام برای نامزدی ریاست جمهوری افغانستان روزگذشته به پایان رسید و به این ترتیب درهای مشارکت در این پروسه سیاسی مهم بسته شد. به گزارش فارس، روز گذشته و در آخرین ساعت ها حمید الله قادری، زلمی رسول، محمدنادر نعیم و سرور احمدزی چهار نامزدی بودند که ثبت نام کردند. روزهای گذشته نیز کسانی چون فاروق وردک، عبدالله عبدالله، حشمت غنی احمدزی، اشرف غنی احمدزی، بسم الله شیر، فضل کریم نجمی، عبدالرب رسول سیاف و قطب الدین هلال ثبت نام کردند.

دکتر عبدالله عبدالله یکی از مطرح ترین نامزدهای این دوره از رقابت های ریاست جمهوری افغانستان است. وی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری افغانستان در سال 2009 با حامد کرزای رقابت کرد اما در نیمه راه به دلیل تقلب در روند انتخابات از آن کناره گیری کرد. عبدالله موقع ثبت نام گفت: ما به گونه ای عمل خواهیم کرد که این انتخابات برای افغان ها عادلانه باشد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بهار سال آینده برگزار خواهد شد. عبدالرسول سیاف نیز یکی از چهره های جنجالی این دور از رقابت هاست. او که به آورنده القاعده به افغانستان شهرت دارد، چند روز پیش ثبت نام کرد. وی یکی از رهبران طالبان و از مجاهدین نام آور پشتون در زمان اشغال این کشور از سوی شوروی به شمار می رود. ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از بیست و چهارم شهریور شروع شد و دیروز (چهاردهم مهرماه) به پایان رسید.