آرشیو چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۹۸
جهان
۶

جنبش اجتماعی برادر برای خواهر

خبرگزاری صدای روسیه از گسترش جنبش اجتماعی «برادر برای خواهر» که در سنت پترزبورگ شکل گرفته است به بیش از 20 شهر روسیه خبر داد. به گزارش این خبرگزاری اساس این جنبش، مردان داوطلبی هستند که با محافظت از دختران در مقابل خطرات، آنها را به خانه هایشان می رسانند. خانم ها تنها سفارش خود را در سایت اینترنتی می نویسند و مشخص می کنند که کی و کجا باید همراهی شان کرد.

جنبش «برادر برای خواهر» یک سال پیش در سنت پترزبورگ شکل گرفت. سازمان دهندگان آن تاکید می کنند که این جنبش هیچ گونه جنبه سیاسی و مذهبی ندارد و با هدف برانگیختن اختلافات بین ملیتی یا بین فرهنگی نیست. برنامه اصلی این جنبش، حفاظت از زنان است. بسیاری از دختران می ترسند که تنها به جاهای تاریک و خلوت بروند. اما چه باید کرد وقتی آنها مجبورند از این مسیر ها به خانه هایشان بروند. در چنین حالتی آنها می توانند به داوطلبان جنبش «برادر برای خواهر» مراجعه کنند. برای این کار دختران باید سفارش خود را در سایت اینترنتی گروه جنبش قرار دهند. در زمان مشخص شده یک داوطلب به دیدارش می رود و او را تا محل مورد نیاز همراهی خواهد کرد. هر مردی می تواند داوطلب شود. سازمان دهندگان این جنبش قابل اطمینان بودن و درستکاری اش را کنترل می کنند. شعبه هایی از این جنبش اجتماعی در بیش از 20 شهر روسیه شکل گرفته است.

در سنت پترزبورگ 20 نفر عضو گروه «برادر برای خواهر» هستند. در حال حاضر ایجاد نگهبانی های اجتماعی در خیابان ها یکی از برنامه های فعالان جنبش در سنت پترزبورگ است. آنها مذاکراتی را با تاکسی های زنانه ترتیب داده اند که شب ها دختران را با حداکثر تخفیف جابه جا کنند. آنها قصد دارند که در آینده زمینه فعالیتی خود را توسعه داده و «اتحادیه جنبش های اجتماعی» ترتیب دهند. تصور می شود که تمامی سازمان های داوطلبی متفاوت شهر به آن وارد شوند.