آرشیو پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۰۴
جامعه
۱۳

200 میلیون هزینه درمان سرطان سینه

مهر| رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران، هزینه یک دوره درمان سرطان سینه با داروی هرسپتین را 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تا سال گذشته این هزینه 50 میلیون تومان بود. دکتر بهزاد رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرکز همایش های رازی، افزود: این کنگره با هدف بررسی مسائل مربوط به درمان سرطان ها و با تکیه بر شایع ترین نوع سرطان ها در کشور، برگزار می شود. وی عنوان کرد: درمان سرطان ها علاوه بر اینکه عوارض جانبی دارد، دارای حواشی است که می توان به موضوع تحریم ها اشاره کرد.

رحمانی با اعلام اینکه داروی هرسپتین برای درمان سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است به طوری که 25 درصد زنان تا 80 سالگی به این نوع سرطان مبتلامی شوند.

رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با تاکید بر تشخیص زودهنگام بیماری که منجر به درمان قطعی می شود، تصریح کرد: هرسپتین دارویی است که برای درمان سرطان پستان استفاده می شود که هزینه یک دوره درمان با این دارو تا سال گذشته 50 میلیون تومان بود اما بعد از قضایای تحریم ها، به 200 میلیون تومان رسیده است.