آرشیو چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۲۸
صفحه آخر
۱۲

130 میلیارد دلار از دارایی بعثی ها را انگلیس تحویل دولت عراق می دهد

انگلیس اموال غارت شده توسط بعثی های عراق که معادل 130 میلیارد دلار برآورد می شود را به این کشور باز می گرداند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «باری ایلس» یک مقام مسئول در وزارت دارایی انگلیس طی دیدارش با «کاظم سلمان» رئیس کمیته پاکسازی و نظارت بر دارایی های غصب شده عراق، به بغداد قول داد که اموال غصب شده را به عراق برگرداند.

به گفته سلمان، ارزش این اموال حدود 130 میلیارد دلار است و توسط سران رژیم بعثی سابق عراق طی 10 سال گذشته از این کشور خارج و به انگلیس انتقال داده شد.

وی افزود: متاسفانه روند پولشویی در عراق و انتقال غیرقانونی این وجوه به کشورهای دیگر همچنان ادامه دارد و باید در چارچوب قانون با آن برخورد شود.

در همین حال، «دومینک گریو» دادستان کل انگلیس اعلام کرد، دولت متبوعش قصد دارد اموال کشورهای عربی را به این کشورها برگرداند. وی گفت: این روند پیچیده است و تلاش بین المللی را می طلبد.

کنفرانس بین المللی درباره بازگرداندن دارایی هایی که توسط دیکتاتورهای سرنگون شده در کشورهای عربی غارت شده دوشنبه در مغرب برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند: بازگرداندن دارایی های غصب شده توسط دیکتاتورهایی که توسط مردم کشورهای شان سرنگون شده اند، روندی است که بخشی از آن به کشورها و موسساتی بستگی دارد که این پول ها به آنها سپرده شده است.

این دومین کنفرانس بین المللی است که درباره بازگرداندن دارایی های کشورهای عربی به ریاست مشترک مغرب و انگلیس برگزار شده است.