آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۳
سیاسی
۲

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با علی لاریجانی:به مذاکرات ژنو خوشبین هستیم

ایرنا| فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن برای دیدار رسمی دو روزه از جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه وارد تهران شد. وی روز گذشته دردیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توکیو مایل است در حل مساله بحران در سوریه و افغانستان و استقرار صلح و امنیت در منطقه با ایران گفت وگو و تبادل نظر کند.

وی با بیان اینکه به روند مذاکرات جاری در ژنو خوشبین هستیم، گفت: ایران از ظرفیت ها و توانایی های گسترده یی برای نقش آفرینی موثر در تعاملات منطقه یی برخوردار است.

در ادامه این دیدار علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه میان دو ملت، چشم انداز همکاری های فی مابین را بسیار مثبت و روبه توسعه خواند و گفت: تقویت مناسبات دو کشور به ویژه از نظر اقتصادی در تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه موثر خواهد بود.

لاریجانی همچنین بر ضرورت تقویت رایزنی های سیاسی پیرامون مسائل مهم منطقه یی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت های فراوانی در عرصه های مختلف به ویژه صنایع، نفت و گاز و انجام پروژه های زیربنایی برای گسترش همکاری های خود برخوردارند، افزود: حضور شرکت های ژاپنی در عرصه فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک در ایران به نفع دو کشور خواهد بود.