آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۴
حوادث
۱۴

سه شخصیت بخشش معلم خوزستانی را ستایش کردند

قدردانی از گذشت اولیای دم

گروه حوادث| بخشش معلم محکوم به اعدام از سوی اولیای دم، موجی از شادی را در بین مجامع فرهنگی کشور به دنبال داشت و باعث تقدیر سه شخصیت بزرگ کشور از این اقدام خانواده مقتولان شد.

به گزارش خبرنگار ما، سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان روز یکشنبه در تماس با خانم مهدوی یکی از اولیای دم روح بزرگ عفو و بخشش وی را ستایش کرد.

همچنین آیت الله قربانی امام جمعه رشت نیز طی پیامی به تقدیر از این اقدام بزرگ پرداخت. در بخشی از این پیام آمده است: شما خانواده های داغدار و مصیبت دیده اگر چه حق اعمال قانون و قصاص را داشته اید اما با توجه به اینکه با اعمال قصاص عزیز شما زنده نمی شود و قاتل نیز فرصتی برای جبران مافات نمی یابد و روح تعالی و بزرگواری و گذشت نیز از صاحبان دم متبلور نمی شود از این جهت از شما خانواده داغدار و بزرگوار کمال تشکر را دارم که به احترام ایام عاشورای ابی عبدالله و یاران باوفایش از حق قانونی خود گذشتید و با عفو قاتل اثبات کردید که جوانمردی و نیکوکاری هنوز در جامعه و در استان ولایتمدار گیلان زنده است.

از سوی دیگر احمد منتظری نیز در پیام جداگانه یی اقدام اولیای دم را تجسم یکی از بزرگ ترین فضایل اخلاقی یعنی عفو و گذشت دانست.