آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۴
حوادث
۱۴

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:هنوز برای قضاوت زود است

درحالی که پنج روز از ترور دادستان زابل در جاده زابل- زاهدان می گذرد و مسوولان پیگیری حادثه هنوز عاملان این جنایت را معرفی نکرده اند، روز چهارشنبه 15 آبان ماه گروهی مدعی، بیانیه یی را در پذیرش مسوولیت این ترور روی وبلاگ شخصی خود صادر کرد. این بیانیه درحالی صادر شد که مسوولان پیگیری حادثه در صحبت های خود صراحتا ارتباط میان این ترور حوادث رخ داده در سراوان و مرز پاکستان را رد کرده اند و از حدسیات خود مبنی بر اینکه این جنایت از جانب گروه هایی اتفاق افتاده است که مدتی قبل «موسی نوری»، دادستان زابل در گذشته برای پرونده های خلاف آنها حکم های قاطعانه یی صادر کرده بود. در ارتباط با این گمانه زنی ها «سید حسین نقوی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس سوالات «اعتماد» را پاسخ گفت.

آیا تاکنون اخبار جدیدی در این مورد به دست آمده است؟

فهمیدن اینکه چه کسانی این ترور را انجام داده اند به بررسی های بیشتری نیاز دارد و هنوز نمی توان به صراحت در این مورد نظر داد.

با توجه به اینکه یک گروه معاند نظام بیانیه یی را در این زمینه منتشر کرده و در آن بیانیه ترور «موسی نوری» را برعهده گرفته است آیا نمی توان این گروه را عامل ترور دانست؟

بیانیه یی که گروهی موسوم به «جیش العدل» صادر کرده معتبر نیست. جیش العدلی ها همیشه از داخل خاک پاکستان می آیند و پس از ارتکاب عمل خود می گریزند. اما این حادثه در داخل شهر اتفاق افتاده است و به همین دلیل نمی توان این بیانیه را معتبر دانست.

بعضی از مسوولان پیگیری این ترور معتقدند که احتمال دارد این حادثه در پی اختلافاتی در پرونده های قضایی و احکام صادره از جانب «موسی نوری» رخ داده باشد. نظرتان در این باره چیست؟

در این باره نمی توانم چیز خاصی بگویم. ولی پذیرش سندی که گروه موسوم جیش العدل عامل این ترور بوده است، مبنای قابل اعتباری ندارد.

آیا این گمانه زنی که یک گروه تازه تاسیس سعی در استفاده از ماجرای این ترور دارد و از این طریق به دنبال کسب شهرت است، می تواند درست باشد؟

بیش از این دیگر نمی توانم صحبت کنم. برای پیدا کردن عامل یا عاملان این ترور نیاز به بررسی ها و پیگیری های بیشتری است.