آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۹
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

وعده کاهش قیمت گوجه، سیب زمینی و پیاز

در حالی که قیمت گوجه، پیاز و سیب زمینی در ایام محرم 200 درصد افزایش یافت، دبیر اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گوجه، سیب زمینی و پیاز تا چند روز آینده خبر داد. علی حاج فتحعلی در پاسخ به دلیل افزایش قیمت انواع میوه و صیفی گفت: افزایش قیمت سیب زمینی، گوجه و پیاز به دلیل بالابودن تقاضا در ایام محرم بود. با متعادل شدن تقاضا، قیمت سیب زمینی و پیاز به روال عادی برمی گردد. در حالی که قیمت سیب زمینی قبل از محرم 500 تومان بود، در این ایام به 1500 تومان و پیاز نیز از 600 به 1700 تومان در دهه محرم رسید. قیمت سیب زمینی در بازار تهران کیلویی 2500 تومان و پیاز 2000 تومان به فروش می رود.

ثبت کد رهگیری برای ماهی قزل آلا

عیسی گلشاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: در فاز دوم طرح کد رهگیری محصولات شیلاتی، ماهی قزل آلابه زودی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد و تا پایان امسال 12 هزار صیاد کارت شناسایی دریافت می کنند. از آذر ماه سال گذشته طرح کد رهگیری محصولات شیلاتی آغاز شد. میگوی پرورشی تحت پوشش این طرح قرار گرفت و پس از اتمام مطالعات و فاز مقدماتی برای شناسنامه دار کردن قزل آلابه زودی این محصول شیلاتی نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

سیب و خرمالو گران شد

هر چند وقت یک بار به دلیل تغییر حجم عرضه و تقاضا میوه دچار تغییر قیمت می شود. قیمت سیب و خرمالوی کن در میدان میوه و تربار به شدت افزایش یافته است که قیمت آن در سطح شهر برای مصرف کننده قابل پذیرش نیست. در حال حاضر هر کیلو سیب درجه یک 4800 تا 5000 تومان به فروش می رسد که در مناطق مرکز شهر مصرف کننده باید کیلویی 6000 تومان برای خرید آن هزینه بپردازد. همچنین خرمالوی کن به دلیل کاهش حجم فروش آن در میادین به قیمت فروش کیلویی 4300 تومان رسیده است و باید کیلویی 5000 تا 5500 تومان پول برای خرید آن در سطح شهر پرداخت شود.