آرشیو یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۳۳
جامعه
۱۳

دکه خبر

دکتر علی اکبر حق دوست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان: جایگاه ایران از نظر امید به زندگی که یکی از شاخص های سلامت در دنیا به شمار می رود، در رتبه 110 قرار گرفته است.

فاطمه ظفرنژاد، کارشناس آب و توسعه پایدار: برای احیای دریاچه ارومیه نیازی به کارشناسان ژاپنی نیست وکارشناسان داخلی می توانند با یک برنامه سه، چهار ساله دریاچه را احیا کنند.

ایرج حریرچی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: با بودجه یی که به پروژه های عمرانی بهداشت و درمان اختصاص می یابد، 20 تا 30 سال زمان می برد که همین پروژه های فعلی به اتمام برسد.

محمد طاهریان، مدیر بهره برداری از مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران: خبرنگاران رسانه های گروهی می توانند با ارائه معرفینامه یا کارت خبرنگاری معتبر از آغاز زمان ثبت نام طرح ترافیک به مدت یک هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعات 10 الی 12 در مرکز بیهقی و نیز روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 14 الی 16 در همان مرکز به صورت رایگان اقدام به اخذ معاینه فنی کنند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اعمال قانون نسبت به تخلفات راهنمایی و رانندگی را تنها در اختیار افسران دانست و استفاده پلیس از سربازان دارای تحصیلات عالیه در تقاطع ها و خیابان ها را بر مبنای تکلیف قانونی عنوان کرد.

حسن عباس ن‍ژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:برای برداشت نمک در سواحل شرقی و غربی دریاچه ارومیه 25 فقره مجوز صادر شده است. تاکنون 25 فقره مجوز برداشت نمک خشک برای متقاضیان صادر شده و بر این اساس هرکدام مجازند در 20 هکتار از اراضی فوق نسبت به جمع آوری نمک های خشک اقدام کنند.