آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۴
صفحه آخر
۱۲

جوانان بحرینی با کوکتل مولوتف مقابل ماموران آل خلیفه

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در جزیره «ستره» و حومه پایتخت، علیه رژیم آل خلیفه شعار دادند و با کوکتل مولوتف به مقابله با نیروهای امنیتی پرداختند.

به گزارش پرس تی وی، صدها نفر در جزیره «ستره» بحرین پنجشنبه با حضور در خیابان ها، علیه آل خلیفه شعار دادند و خواستار برکناری این رژیم از قدرت شدند. همزمان با آن، صدها تن نیز در منطقه «جد حفص» حومه غربی شهر «منامه» دست به راهپیمایی ضد دولتی زدند. در این تظاهرات، جوانان پیراهن هایی به تن داشتند که روی آنها عبارت «یاحسین(ع)» نوشته شده بود. نیروهای امنیتی ضد شورش نیز برای پراکنده کردن معترضان در حومه منامه و ستره به گاز اشک آور متوسل شدند. اما تظاهرکنندگان به مقابله با آنها برآمدند و از کوکتل مولوتف استفاده کردند.

در همین حال، جنبش «الوفاق» از گروه های اصلی ضد رژیم اعلام کرد، مزدوران آل خلیفه طی ماه گذشته میلادی 82 تن را بازداشت کرده است.

دولت بحرین در حالی مردم این کشور را به شدت سرکوب می کند و آنها را در زندان ها شکنجه می دهد که دولت های غربی تمام قد از آن حمایت می کنند؛ «چاک هاگل» وزیر خارجه آمریکا که اخیرا به منامه رفته بود، حمایت این کشور را از رژیم آل خلیفه بار دیگر اعلام کرد. دولت انگلیس نیز سرکوب روزمره مردم را نادیده می گیرد. این کشور از بحرین حمایت تسلیحاتی می کند و انواع و اقسام ابزارهای سرکوب را در اختیار این رژیم قرار می دهد. دیروز روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس فاش کرد، وزیران دولت انگلیس طی روزهای اخیر مذاکرات فشرده ای را با مقامات بحرین در مورد فروش جنگنده های «تایفون» به منامه داشته اند. لندن قصد دارد، 12 جنگنده تایفون به ارزش یک میلیارد پوند را به دولت بحرین بفروشد. به تازگی آمریکا و انگلیس با هدف فروش سلاح، موج جدیدی از ایران هراسی را میان شیوخ خلیج فارس راه انداخته اند.