آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۴
اخبار کشور
۱۰

معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم خاکسپاری ماندلاشرکت کرد

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت نلسون ماندلادر آفریقای جنوبی شرکت کرد.

محمد فرجی سفیر کشورمان در آفریقای جنوبی در گفت وگو با ایرنا گفت: رئیس جمهور آفریقای جنوبی در حاشیه مراسم ادای احترام به پیکر نلسون ماندلاضمن تاکید بر گسترش روابط تهران و پرتوریا از حضور هیئت بلند پایه ایران در مراسم یادبود نلسون ماندلاتشکر کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی همچنین سلام گرم خودش را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و ملت ایران ابلاغ کرد.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز در این دیدار پیام تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و ملت ایران را به مناسبت درگذشت نلسون ماندلاابلاغ کرد.

محمد فرجی گفت: محمد شریعتمداری تصریح کرد مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و ملت شریف ایران احترام خاصی برای ماندلاقایل هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری همچنین تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان گسترش روابطش با آفریقای جنوبی است.

فرجی اضافه کرد: محمد شریعتمداری همچنین در حاشیه مراسم ادای احترام به پیکر نلسون ماندلا، دیداری کوتاه با نکوآنا ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی داشت.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در حاشیه مراسم یاد شده با شماری از مقامات شرکت کننده در این مراسم از جمله رئیسان جمهوری سریلانکا و بنگلادش، معاون نخست وزیر مجارستان و معاون نخست وزیر کویت دیدار داشت.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم ادای احترام و یادبود نلسون ماندلادر پرتوریا روز چهارشنبه گذشته وارد آفریقای جنوبی شد.