آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد: اعزام پزشکان بسیجی به کشورهای همسایه و آفریقایی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از اعزام پزشکان بسیجی ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی خبر داد.

محمد رئیس زاده چهارشنبه شب در حاشیه همایش خانه نخبگان علمی استان سمنان به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: تاکنون 14 تیم از پزشکان بسیجی برای مداوای بیماران به کشورهای پاکستان، سومالی، غنا، کنیا و عراق به خصوص مناطق کردستان و سلیمانیه اعزام شده اند و به زودی به اتیوپی و مالی نیز می روند.

وی ارائه خدمات پزشکی رایگان از سطوح بهورزی تا فوق تخصصی در کشور را از فعالیت های پزشکان بسیجی عنوان و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با برپایی 27 بیمارستان صحرایی در مناطق کمتر برخوردار و ویزیت پنج تا هفت روزه پزشکان، یک میلیون و 900 هزار خدمت رایگان پزشکی به بیماران ارائه شده است.

رئیس زاده گفت: استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه و سایر استان های مرزی در اولویت برپایی این بیمارستان ها هستند و امسال در سمنان نیز این بیمارستان برپا شد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال سه میلیون خدمت رایگان بهداشتی، درمانی و مشاوره پزشکی به مردم مناطق محروم ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، شمار پزشکان عضو این سازمان را 91 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: بسیاری از پزشکانی که با این سازمان همکاری می کنند پرونده عضویت در بسیج ندارند ولی از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات پزشکی فروگذار نیستند.