آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۰
صفحه اول
۱

حافظیه شیراز هم سپیدپوش شد

بارش برف که از روز گذشته در بسیاری از استان ها آغاز شده، چهره شهرها و روستاهای کشورمان را زمستانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، بارش برف در استان های فارس، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، اصفهان، کردستان و همدان از روز گذشته آغاز شده و در برخی از این استان ها همچنان ادامه دارد.

شهر شیراز روز گذشته زمستانی و محور شیراز - کازرون به علت بارش برف شدید مسدود شد.

شهروندان شیرازی که معمولابارش نادر برف را تجربه کرده اند، غافلگیر شده و در برخی نقاط شهر با قطع برق به دلیل آسیب دیدگی شبکه برق رسانی مواجه شده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ارتفاع برف در شبانه روز گذشته در ارتفاعات شهر شیراز به 30 سانتی متر رسیده که در چهار سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین در حالی که یزد امسال یکی از خشک ترین و کم باران ترین پاییزهای خود را گذراند، در نیمه نخستین ماه از فصل زمستان، برف سرانجام مهمان لب های تشنه کویر یزد شد.یزد که 14 سال متوالی خشکسالی های پی در پی در بهار و پاییز و سرمازدگی های خسارت بار در اوایل بهار و زمستان را شاهد بود، پاییز سال گذشته نفسی تازه کرد و باران خوبی بر این استان نازل شد هر چند که این باران هرگز نتوانست جبران حتی یک سال از خشکسالی های 14 سال گذشته را بکند. اما بارش برف روز گذشته تن تشنه کویر یزد را نوازش داد و در بیشتر شهرهای استان از جمله ابرکوه، مهریز، یزد، بافق و تفت برف بارید.

همزمان با آغاز بارش نخستین برف زمستانه در شهر زاهدان، این شهر کویری هم پس از سال ها جامه سپید بر تن کرد. بارش نخستین برف زمستانه در زاهدان موجب خوشحالی و شعف بسیاری از مردم این شهرشد.