آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۸۸۰
صفحه اول
۱

ظریف: کشورها برای مقابله با افراط​گری همصدا شوند

وزیر امور خارجه گفت: اهداف گروه های تندرو، سیاسی است اما برای رسیدن به این اهداف به ادعاهای دینی متوسل می شوند، بنابراین ضرورت دارد که همه برعلیه افراط گرایی همصدا شوند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در دیدار خداحافظی خالد الزیتونی سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران این مطلب را بیان کرد.

ظریف خاطر نشان کرد: حرکت های افراط گرایانه در داخل و خارج از جهان اسلام خطرات عمده ای را ایجاد کرده و متاسفانه همین حرکت ها را در سوریه و عراق شاهد هستیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تحرکات گروه های افراطی در عراق نشان داد که این گروه های تندرو، شیعه و سنی نمی شناسند.

ظریف ادامه داد: ایران برای تونس به عنوان پرچمدار نهضت تحول خواهی احترام زیاد و برای مناسبات با این کشور اهمیت بسیاری قائل است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با تونس را با جدیت دنبال می کند.خالد الزیتونی سفیر تونس در ایران نیز در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه های اقتصادی و فرهنگی تاکید و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور شاهد پیشرفت عملی روابط تونس – تهران در زمینه های مختلف باشیم.

ظریف همچنین در دیدار سفیر جدید قطر در تهران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای بسط و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه خود قائل است، ابراز امیدواری کرد که روابط تهران و دوحه بیش از پیش گسترش یابد. علی بن احمد علی السلیطی سفیر جدید قطر نیز در این دیدار ضمن ارائه استوارنامه خود ابراز امیدواری کرد: در دوران ماموریت خود بتواند روابط دو کشور را بیش از پیش گسترش دهد.وی تاکید کرد: در این راه از حمایت مقامات ارشد قطر برخوردار است.